آفتاب

انتقاد حشمتیان از دعوت نامه های مجمع عمومی خانه احزاب

انتقاد حشمتیان از دعوت نامه های مجمع عمومی خانه احزاب

دبیرکل جمعیت مستقل ایران اسلامی از نحوه دعوتنامه های مجمع عمومی خانه احزاب که در 15 مرداد برگزار می شود، انتقاد کرد.

قدرت علی حشمتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در ابتدای تشکیل هیات اجرایی خانه احزاب، آقای کیاسری گفتند که احزاب گرایش های خود را در دعوتنامه ها اعلام کنند. در این دعوتنامه ها دو گرایش اصلاح طلب و اصولگرا عنوان شده بود و عنوان سوم هم سایر جریان ها بود.

وی در ادامه افزود: اما من اعتراض کردم و گفتم که مستقلین یک جریان بوده و باید در دعوتنامه ها گرایش مستقلین نیز مطرح شود. من در آنجا گفتم جریان مستقل در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی پایه گذاری شد. در مجلس 127 نماینده از اصولگرایان بودند که به عنوان حزب‌الله فعالیت می کردند. 108 نماینده اصلاح طلب نام عنوان مجمع حزب الله داشته و 38 نماینده هم از مستقلین بودند. ما فعالیت خود را از سال 76 با عنوان جمعیت مستقل ایران اسلامی آغاز کردیم و رهبری هم به ما توصیه کردند که خیر دنیا و آخرت ما در این است که آزاد و مستقل باشیم.

این فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: بنابراین ما در کنار دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا جریان سوم هستیم، اما آقای کواکبیان در دعوت نامه های جدید خانه احزاب در کنار دو گرایش اصلاح طلب و اصولگرا گرایش سایرین را گنجانده است که ما به این روند اعتراض داریم، زیرا باید گزینه یک جریان مستقل هم در کنار گزینه اصلاح طلب و اصولگرایان قرار بگیرد.

حشمتیان در ادامه با اشاره به اینکه کسی نمی تواند جریان مستقل را از بین ببرد گفت: جریان مستقل در کشور ریشه دار بوده و ما مستقلین به خواسته های مردم و واقعیت جامعه توجه داریم حتی رییس جمهور نیز در این دوره با عنوان مستقل در انتخابات شرکت کرد. من همین جا اعلام می کنم کسانی که گرایش اعتدالی یا معتدل را انتخاب کرده باید در زیر مجموعه جریان مستقل فعالیت کنند. آن ها نمی توانند جریان مستقل را مصادره کنند.

دبیرکل جریان مستقل ایران اسلامی در پایان افرود: وزیر کشور و معاون سیاسی وی نیز به وجود جریان مستقل اعتقاد دارد، بنابراین کسانی که می خواهند وارد شورای مرکزی خانه احزاب شوند نباید جریان مستقل را مصادره کنند. ما مستقلین تفکر ریشه داری داشته و این تفکر را ادامه می دهیم.

انتهای پیام

کد N863315

وبگردی