آفتاب

برنامه‌ريزی برای توسعه زير ساخت‌های خدماتی زايران عتبات

برنامه‌ريزی برای توسعه زير ساخت‌های خدماتی زايران عتبات

رييس سازمان حج و زيارت از برنامه ريزي اين سازمان براي توسعه زير ساخت های خدماتی و رفاهی برای زائران ايرانی عتبات عاليات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ،سعيد اوحدي با اشاره به محدوديت امكانات خدماتي در شهرهاي زيارتي عراق اظهار كرد: متأسفانه در حال حاضر هيچ هتل ۴ و۵ ستاره‌اي در شهرهاي زيارتي عراق از جمله كربلا، نجف، كاظمين و سامرا براي ارائه خدمات به زايران ايراني نداريم از اين رو زايران عزيز بايد انتظارات و توقعات خود را با شرايط واقعي عراق متناسب كنند.

اوحدي تصريح كرد: با توجه به شرايط كشور عراق و همچنين با در نظر گرفتن اين موضوع كه در دوران صدام وي براي نگهداشتن شهرهاي زيارتي در فقر و مظلوميت تلاش مي كرد، توسعه اقتصادي به صورت جدي در اين شهرها اتفاق نيفتاده است.

رييس سازمان حج و زيارت تأكيد كرد: سازمان حج و زيارت با تأسيس دو شركت« عمران و توسعه اميد زائر» و « توسعه زيرساخت‌هاي مهر و ماه» تلاش كرده تا از طريق مشاركت شبكه بانكي كشور و بخش خصوصي چه در داخل كشور و چه در عراق، در مسير توسعه زيرساخت هاي خدماتي و رفاهي برای زائران ايراني عتبات در عراق گام بردارد.

وي با بيان اينكه بانك‌هاي ملت، ملي و گردشگري سهامداران شركت توسعه زيرساخت مهروماه هستند، گفت: اميدواريم با سرعت بخشيدن به فعاليت‌ها ، شاهد تحول جدي در حوزه افزايش خدمات رفاهي زائران در شهرهاي مذهبي عراق باشيم.

کد N863297

وبگردی