آفتاب

وزیر دفاع انگلیس نگرانی‌ آمریکا درباره کاهش نقش دفاعی کشورش را نادرست خواند

وزیر دفاع انگلیس نگرانی‌ آمریکا درباره کاهش نقش دفاعی کشورش را نادرست خواند

وزیر دفاع انگلیس از نگرانی‌های آمریکا درباره کمرنگ شدن نقش دفاعی کشورش در صحنه جهانی انتقاد و اعلام کرد: در حقیقت دولت لندن در امور جهانی به ویژه دفاعی رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن‌پست، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد: ارتش انگلستان در 21 عملیات در سراسر جهان نیرو دارد که از جمله آن می‌توان به کمپین حملات هوایی علیه داعش، آموزش مخالفان میانه‌رو سوری، نجات مهاجران در مدیترانه و کمک به زلزله‌زدگان در نپال اشاره کرد و این عملیات نشان‌دهنده افزایش حضور نیروهای انگلیسی در صحنه جهانی است.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: من نگرانی‌های آمریکا را درباره کم‌رنگ شدن نقش دفاعی انگلیس در صحنه جهانی نمی‌پذیرم.

اظهارنظرهای وزیر دفاع انگلستان به نظر اقدامی مقابله‌ای از جانب مقام‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر مبنی بر کم‌رنگ شدن نقش دفاعی لندن در صحنه جهانی و در ارتباط با رخدادهای اخیر در سراسر جهان محسوب می‌شود.

دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده بود که بودجه دفاعی انگلیس کاهش یافته و همین امر نقش این کشور را در مقابله با بحران‌های جهانی تضعیف می‌کند.

اشتون کارتر، همتای آمریکایی فالون اوایل ماه جاری میلادی به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته بود که نگران کاهش بودجه دفاعی انگلیس است.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: هزینه‌های دفاعی آتی کشور به بررسی جامعی بستگی دارد که در حال حاضر در دست انجام است و تا پاییز 2015 تکمیل می‌شود.

انتهای پیام

کد N863269

وبگردی