آفتاب
یک رسانه ترک:

ترکیه در حال آماده شدن برای مداخله نظامی در سوریه است

ترکیه در حال آماده شدن برای مداخله نظامی در سوریه است

یک رسانه ترکیه اعلام کرد شواهد نشان از آماده شدن ارتش ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری جیحان ترکیه در گزارشی اعلام کرد شواهد حکایت از آماده شدن ترکیه برای مداخله نظامی در سوریه دارد.

این رسانه با اشاره به موفقیت های کردهای سوریه در هفته های اخیر در به عقب راندن گروه تروریستی داعش در بخش هایی از خاک سوریه و تسلط کردها بر تل ابیض در مرز ترکیه و سوریه نوشت: آنچه که مشهود است نشانه آماده شدن ترکیه برای مداخله در سوریه است.

این رسانه به برگزاری جلسات پی در پی امنیتی مقامات ترکیه در روزهای اخیر که بسیار بی سابقه است را از دلایل این نتیجه گیری می داند.

در ارائه دلیلی دیگر نویسنده به جریان سازی رسانه های حزب حاکم درباره ترکمن های سوریه می پردازد که جزء آوارگان سوری هستند.

نویسسنده معتقد است سوابق تاریخی نشان داده است که هرگاه دولت ترکیه قصد مداخله نظامی در کشوری را داشته است از مدتی قبل با توسل به مسئله ترک ها و ترکمن های آن کشور هدف به جریان سازی پرداخته است مثل فضاسازی هایی که قبل از اقدام نظامی در قبرس انجام داد یا در عراق.

نویسنده معتقد است آسان ترین راه برای زمینه سازی برای مداخله نظامی در سوریه توسط دولت ترکیه جریان سازی رسانه ای در خصوص مشکلات ترک های سوریه است.

کد N863264

وبگردی