آفتاب

هشدار آنگ سان سوچی درباره به تاخیر افتادن انتخابات میانمار

هشدار آنگ سان سوچی درباره به تاخیر افتادن انتخابات میانمار

رهبر اپوزیسیون میانمار امروز (شنبه) به اعضای ارشد حزبش گفت با وجود بی‌ثباتی در کشور ممکن است انتخابات سراسری سال جاری میلادی به تاخیر بیفتد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار به جزئیات اشاره نکرد اما بر این مساله تاکید کرد که درگیری‌های خشونت‌بار میان مسلمانان و بودایی‌ها در چند سال گذشته باعث بی‌ثباتی کشور شده است.

سوچی در جریان افتتاحیه کنفرانس دو روزه لیگ ملی برای دموکراسی که انتظار می‌رود نتایج انتخابات سراسری سال جاری میلادی در میانمار را به چالش بکشد این صحبت‌ها را مطرح کرد.

وی در سخنرانی خود گفت: ثبات پیش از انتخابات بسیار اهمیت دارد و اگر بی‌ثباتی در کشورحکمفرما شود انتخابات با تاخیر مواجه می‌شود.

رهبر اپوزیسیون میانمار ادامه داد: انتخابات نزدیک است و من بر ثبات در کشور به عنوان امری مهم پیش از آن تاکید می‌کنم و می‌خواهم هشدار دهم که اگر بی‌ثباتی رخ دهد انتخاباتی صورت نمی‌گیرد.

انتخابات سراسری میانمار قرار است اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر سال‌جاری میلادی برگزار شود اما تاریخ دقیق آن مشخص نشده است. انتظار می‌رود که حزب آنگ سان سوچی از حزب حاکم اتحاد برای توسعه و همبستگی پیشی گیرد.

انتهای پیام

کد N863252

وبگردی