آفتاب
منصوری آرانی در گفتگو با مهر:

۲نکته اصلاحی در طرح هسته‌ای مجلس/نمایندگان بدنبال منافع ملی هستند

۲نکته اصلاحی در طرح هسته‌ای مجلس/نمایندگان بدنبال منافع ملی هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به دو نکته اصلاحی در طرح جدید هسته‌ای مجلس گفت: نمایندگان به دنبال منافع ملی هستند و هیچ نماینده‌ای نمی‌خواهد، مذاکرات هسته‌ای را دچار مشکل کند.

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بررسی جزئیات «طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران» در جلسه فردای مجلس، اظهار داشت: متن طرح اولیه ای که پیش از عید فوریت آن به تصویب مجلس رسیده بود، در یک ماه اخیر اصلاح شد و کاملاً تغییر کرد؛ چرا که طرح اولیه به نظر من می‌توانست در روند مذاکرات مانع ایجاد کند.

وی با بیان اینکه متن فعلی نسبت به متن قبلی بسیار بهتر است، تصریح کرد: در عین حال باید نسبت به برخی نکات دقت شود؛ با اینکه خودم این طرح را امضا کرده و به آن رای داده‌ام، اما معتقدم باید فردا در صحن علنی مجلس نیز به دقت درباره آن گفتگو شود و در نهایت با رای بالایی تصویب شود تا هم از تیم مذاکره‌کننده که امین ملت و نظام هستند، حمایت شود و هم اینکه همه نکات فنی و کارشناسی در حوزه هسته ای در آن رعایت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دو نکته اصلاح شده در طرح جدید هسته‌ای مجلس، گفت: یکی از نکات، عبارت «در روز توافق» برای زمان لغو تحریم‌ها است که منظور از این، تاریخی است که در متن توافق نهایی مورد موافقت تیم مذاکره‌کننده ما و طرف مقابل قرار گیرد، یعنی زمان عملیاتی شدن توافقنامه. در این رابطه، پیش از این عبارت «در روز امضای توافق» قید شده بود که به این صورت اصلاح شده است.

منصوری آرانی ادامه داد: در این روز باید همه تحریم‌ها به طور همزمان و یکپارچه لغو شود و اتفاقاً این نکته ای است که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز وجود داشته است که فرمودند در روز توافق باید همه تحریم‌ها لغو شود.

وی با اشاره به نکته دوم اظهار داشت: عبارت «همه تحریم‌ها» نیز در این طرح باید مورد توجه باشد که به نظر من، منظور از همه تحریم ها، تحریم‌های هسته‌ای است که در این رابطه نیز باید بحث شود تا موضوع شفاف باشد و برداشت دیگری از آن نشود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در همین رابطه افزود: اگر منظور از تحریم‌ها را به مسائل حقوق بشری و سایر مسائل تسری بدهیم، ممکن است برای مذاکرات مشکل‌ساز شود؛ چون موضوع مذاکرات فقط مسائل هسته ای است.

هیچ نماینده‌ای بدنبال مشکل‌سازی در مسیر مذاکرات هسته‌ای نیست/ تیم مذاکره کننده نظر خود را بگوید

منصوری آرانی تصریح کرد: اگر درباره این دو نکته دقت شود به نظر نمی‌رسد، این طرح مشکلی برای مذاکرات ایجاد کند؛ چون نمایندگان دنبال منافع ملی هستند و هیچ نماینده‌ای در مجلس نیست که بخواهد با تدوین طرحی، مذاکرات هسته‌ای را دچار مشکل کند.

وی در عین حال تاکید کرد: به نظر من بهتر است، فردا آقایان ظریف یا صالحی نیز به مجلس بیایند و نکات مدنظر خود را در رابطه با این طرح بگویند؛ چون اگر تیم مذاکره‌کننده در این مرحله نیاید و نظر خود را نگوید، با توجه به اینکه این طرح تبدیل به قانون می‌شود و باید اجرا شود، ممکن است خودشان دچار مشکل شوند، بنابراین بهتر است در این مرحله حتماً نظرشان را بگویند.

کد N863220

وبگردی