آفتاب

اوباما ژوئیه به اتیوپی می‌رود

اوباما ژوئیه به اتیوپی می‌رود

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا اواخر ژوئیه 2015 به اتیوپی و مقر اتحادیه آفریقا می‌رود وی نخستین رئیس‌جمهور آمریکاست که به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفر باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا به ادیس آبابا، پایتخت اتیوپی دقیقاً پس از اعلام سفرش به کنیا صورت می‌گیرد. این نخستین سفر اوباما به عنوان رئیس‌جمهور به کشور پدری‌اش کنیاست.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: اوباما با مقام‌های دولت اتیوپی و رهبران اتحادیه آفریقا دیدار می‌کند و درباره تسریع رشد اقتصادی، تقویت نهادهای دموکراتیک و ارتقای سطح امنیتی در این کشور به صحبت خواهد پرداخت.

انتخاب یک فرد سیاهپوست، به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا امیدواری‌هایی را در قاره سیاه به وجود آورده اما اوباما خود در این باره جوانب احتیاط را رعایت می‌کند.

اوت 2014، کاخ سفید میزبان هیات آفریقایی در واشنگتن بود و سفر ژوئیه اوباما به اتیوپی با هدف ایجاد پیشرفت در روابط میان دو کشور صورت می‌گیرد.

گروه‌های حقوق بشری سفر اوباما به کنیا را زیر سوال برده‌اند و این مساله را مطرح می‌کنند چرا اوباما باید بلافاصله پس از انتخابات مه 2015 اتیوپی که به عقیده بسیاری از ناظران با تقلب مواجه شده به این کشور سفر کند.

اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما در پیدا و پنهان نگرانی خود را بابت حقوق دموکراتیک و سیاسی و تقلب انتخاباتی در اتیوپی و سایر کشورهای منطقه اعلام کرده‌ایم.

اتیوپی و کنیا هر دو از سردمداران مقابله با الشباب هستند و از شرکای امنیتی مهم برای واشنگتن محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

کد N863136

وبگردی