آفتاب

انتقاد رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در فارس از استاندار

انتقاد رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در فارس از استاندار

آنا نوشت:

جواد جمشیدی، رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات سال 92 در استان فارس، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهوری نسبت به عملکرد مدیریت ارشد استان فارس از طرف حامیان دولت ابراز نگرانی کرده است و نتیجه‌ای این نگرانی‌ها را نشر ناامیدی در میان یاران روحانی پیش‌بینی کرده است.

وی در این نامه به رئیس‌جمهوری نوشته است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس‌جمهور محترم

من از استانی با شما شما سخن می‌گویم که مردم شریفش در 24 خرداد بیشترین رأی خود را با جوهر بنفش به نام کسی نوشتند که هنوز هم امید دارند با تدبیر او چرخ زندگی‌شان بهتر از قبل خواهد چرخید. همان مردمی که دو سال است با وعده و وعید استانداری که خود را نزدیک‌ترین فرد به دولت در استان فارس معرفی می‌کند، بدون حس کردن شمیم تدبیر پشت سر گذاشته‌اند.

جناب آقای رئیس‌جمهور!
هنوز جوهر حکم استاندار فارس خشک نشده بود که وی با عدم صدور مجوز شورای تأمین استان، اجازه برگزاری همایش اصلاح‌طلبان حامی دولت را با حضور دکتر ابتکار در شیراز گرفت تا اولین تیشه را به ریشه حامیان حضرتعالی در استان فارس زده باشد.

وقتی تنفیذ اختیارات کلان استاندار به مشاور عالی استاندار با حس انتقام‌جویی از یاران دولت همراه می‌شود، نتیجه‌ای جز کارنامه ناموفق دکتر احمدی در فارس نخواهد داشت؛ نتیجه‌ای که بخشی از آن، فهرست‌وار خدمت‌تان ارائه می‌گردد:

1- ادامه کار بیش از 50 درصد از فرمانداران و بخشداران دولت قبل در استان فارس. در این خصوص این توضیح لازم به نظر می‌رسد که استاندار فارس جابه‌جا کردن فرمانداران شهرستان‌های استان را به نام تغییر مدیران دولت قبل در کارنامه خود ثبت کرده است.

2- سفر منظم هفتگی استاندار به خارج از استان و کشور و واگذاری سکان هدایت استان به دست مشاور عالی استاندار. اتفاقی که باعث شده عدم حاکمیت استاندار در فارس عینیت پیدا کند. حقیقتی که بزرگانی نظیر حجت‌الاسلام موسوی‌لاری و مهندس حسین مرعشی نیز در مصاحبه‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.

3- در کنار بروز اتفاق ناگوار دوشنبه سیاه شیراز و حمله به آقای مطهری، فراهم کردن زمینه تنش در سخنرانی هادی غفاری، عدم برگزاری سخنرانی دکتر الهه کولایی، حجت‌الاسلام علی یونسی و حمایت از مدیر محبوب جبهه پایداری و شخص دکتر احمدی‌نژاد در رأس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از جمله دیگر نمرات منفی دکتر احمدی در مدت حضورش در فارس است.

4- اختصاص بخش عمده‌ای از پروژه‌ها و مصوبات سفر استانی هیئت دولت به لامرد و انتخاب درصد بالایی از مدیران استان از میان خویشاوندان و اهالی لامرد و روستاهای حومه، نکته دیگری است که نگرانی‌های بسیاری را در استان فارس و در میان حامیان دولت به‌وجود آورده است.

5- انتخاب مشاورینی از جنس سیاسیون غیرهمراه با دولت در حوزه‌هایی نظیر اصناف، کارگری، عشایر و روحانیت باعث شده تا دکتر احمدی اینک استاندار محبوب افراد منتسب به جبهه پایداری باشد؛ گواه این ادعا حمایت‌های همیشگی رئیس شورای شهر شیراز و طیف همراه او در این شورا از استاندار است.

6- عملکرد ضعیف استاندار و تیم اجرایی وی باعث گردید تا عدم استقبال بخش اعظمی از احزاب اصلاح‌طلب و حامیان دولت از مراسم 24 خرداد شیراز به سوژه‌ای برای مخالفان دولت تبدیل شود. گرچه این اتفاق قابل تأمل، ادامه موج نارضایتی از دکتر احمدی بود که نشان‌های آن در اجتماع مردم فارس در صحن مطهر شاهچراغ(ع) به رؤیت حضرتعالی رسید.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که استاندار فارس با توصیه‌های مؤکد مشاور عالی وی، پس از حذف فرماندار پیشین جهرم به جرم امضا نکردن نامه‌ای که استاندار و مشاور عالی او را از اتهام عدم کفایت و همچنین سوء‌مدیریت در پرونده علی مطهری تبرئه می‌کرد، اینک زمزمه‌هایی مبنی بر نشانه رفتن تیر کینه استاندار و مشاور عالی او به سمت معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس به جرم حمایت و همراهی حامیان دولت به گوش می‌رسد.

مدیر باتجربه و باکفایتی که با حضورش باعث شد تا امید در دل حامیان دولت جوانه زند؛ چراکه وی از زمان حضورش در فارس تلاش بسیاری برای ایجاد فضای بانشاط سیاسی در جامعه کرد؛ تلاشی که ظاهرا به مذاق استاندار و مشاورش خوش نیامده است.

استانداری که عملکرد ضعیفش باعث شده تا حامیان دولت 18 ماه او را تحمل کنند، شش ماه هم یک معاون اصلاح‌طلب و محبوب را تحمل نکرده است، تا پرونده تصمیات شتاب‌زده در استان فارس همچنان باز بماند.

جناب آقای رئیس‌جمهور!

اینها تنها بخشی از دردهای جامانده از 18 ماه استانداری دکتر احمدی در فارس است. دردهایی که هرگاه قصد بازگو کردن آن با استاندار را داشتیم با جمله «کار ستادها تمام شده»ی استاندار روبه‌رو شدیم و پس از آن تهدید و ارعاب مشاور عالی وی!

به هرحال همه ما که هنوز هم بر عهد اخوت خود با حضرتعالی مردانه ایستاده‌ایم، دلواپس آنیم که عملکرد شائبه برانگیز دکتر احمدی در استان فارس، ضمن ایجاد نارضایتی در میان حامیان شما و ایجاد فاصله بین مردم و دولت، گوی رقابت با مخالفان دولت را در انتخابات پیش رو به دست تندروهای مقابل دولت دهد.

29220

کد N863133

وبگردی