آفتاب

کامرون مسلمانان انگلیس را به تلاش بیشتر برای مقابله با داعش فراخواند

کامرون مسلمانان انگلیس را به تلاش بیشتر برای مقابله با داعش فراخواند

نخست وزیر انگلیس برخی از مسلمانان کشورش را به چشم پوشی از ایدئولوژی افراطی گروه داعش متهم کرد و از آنان خواست تا اقدامات بیشتری را برای توقف جذب جوانان به این گروه انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در کنفرانس امنیتی اسلواکی تاکید کرد که مسلمانان انگلیس باید اقدامات بیشتری را برای توقف جذب این گروه در میان جوانان انگلیس انجام دهند.

وی گفت که جوانان ناراضی در ایدئولوژی غرق می‌شوند که باور دارد "غرب بد است، دموکراسی اشتباه است، زنان فرومایه هستند و همجنس گرایی اهریمنی است."

کامرون با بیان اینکه این ایدئولوژی در میان برخی از مسلمانان "نادیده گرفته می‌شود"، دلیل بخشی از روند افراطی شدن را کسانی دانست که برخی از این دیدگاه‌ها را دریافت می کنند و اگرچه حامی خشونت نیستند اما برخی جانبداری‌ها، به تفسیر افراط گرایان بها و ارزش می‌دهند.

حدود 7 / 2 میلیون تن از جمعیت 64 میلیونی انگلیس را مسلمانان تشکیل می‌دهند. بنابر اعلام پلیس، دست کم 700 تن از آنان به اراضی تحت اشغال داعش سفر کرده‌اند که از جمله آنها نوجوان 17 ساله‌ای بود که هفته گذشته خود را در عراق منفجر کرد و همین طور سه خواهر از شمال انگلیس با 9 بچه خود راهی سوریه شده‌اند.

برخی از گروه‌های مسلمان با خشم به اظهارات کامرون واکنش نشان دادند. محمد شنیق، مدیر اجرایی ارشد اندیشکده "بنیاد رمضان" سخنان کامرون را "کاملا توهین آمیز" توصیف کرد.

وی گفت: ما نیازی نداریم دولتی که گمان می‌کند راه ائتلاف سازی با جامعه مسلمانان له کردن آنها است، درس خوب بودن بیاموزیم. یاسمین قریشی، از قانونگذاران اپوزیسیون انگلیس، کامرون را به ترکیب دین محافظه کار با حمایت از افراط گرایی متهم کرد.

وی گفت: این نوع مقایسه‌ای که او انجام داد نه تنها کارآمد نیست بلکه اشتباه است.

انتهای پیام

کد N863030

وبگردی