آفتاب

اولین نشست ژاپن، چین و کره‌جنوبی طی 3 سال اخیر پاییز برگزار می‌شود

اولین نشست ژاپن، چین و کره‌جنوبی طی 3 سال اخیر پاییز برگزار می‌شود

نشست سه جانبه توکیو، پکن و سئول برای اولین بار پس از سه سال در پاییز برگزار می‌شود و رهبران ژاپن و کره‌جنوبی احتمالا اولین دیدار رو در روی خود را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه اقتصادی "نیکی" (چاپ ژاپن) گزارش داد، چین، ژاپن و کره‌جنوبی اولین نشست سه‌جانبه خود را طی سه سال گذشته در پاییز برگزار می‌کنند و همین نشست اولین دیدار رو در روی رهبران توکیو و سئول خواهد بود. این مذاکرات، همکاری میان سه اقتصاد بزرگ آسیای شرقی را که از سال 2012 متوقف شده است، آغاز می‌کند. علت توقف همکاری‌ها مناقشات ارضی و آن چیزی است که سئول و پکن، بی‌تمایلی ژاپن با رو به رو شدن با گذشته دوران جنگ می‌دانند.

براساس این گزارش، "یون بیونگ سی" وزیر خارجه کره جنوبی و همتای ژاپنی وی "فومیو کیشیدا" احتمالا طی روزهای آتی تمایل رهبران مذکور برای برگزاری نشست را تاکید می‌کنند. وزیر خارجه سئول برای اولین بار طی چهار سال گذشته روز یکشنبه به توکیو سفر می‌کند.

براساس گزارش روزنامه نیکی، نشست مذکور احتمالا بین سپتامبر و نوامبر در کره جنوبی برگزار می‌شود و این فرصت به وجود می‌آید که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار کنند. آبه از زمان روی کار آمدن در سال 2012 و گئون های از زمان روی کار آمدن در سال 2013 با یکدیگر دیدار نداشته‌اند.

برخی مناقشه‌ها تلاش‌ توکیو- سئول را برای ارتقای همکاری امنیتی میان دو طرف را درشرایطی کاهش داده است که قدرتنمایی چین و کره شمالی روز به روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N862877

وبگردی