آفتاب
غافلگیری برای نویسنده کاراولی؛

برنده جایزه ۲۰ هزار دلاری «تریلیوم» شناخته شد

برنده جایزه ۲۰ هزار دلاری «تریلیوم» شناخته شد

​کیت کیلی نویسنده مجموعه داستان «چطور به دنیا آمدی» در رقابت با نویسندگانی چون مارگاریت اتوود و دییون برند از سوی داوران جایزه تریلیوم به عنوان برگزیده این جایزه در سال ۲۰۱۵ انتخاب و معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گلوب‌ میل، هئیت داوران جایزه ۲۰ هزار دلاری تریلیوم پس از بررسی آثار نامزدهای نهایی این جایزه دیون برند، مارگارییت اتوود، جیمز کینگ و ادموند متاتوابین، رمان کیت کیلی را به عنوان برترین اثر شایسته دریافت این جایزه نقدی انتخاب و معرفی کردند.

«چطور به دنیا آمدی» در بخش آثار منتشر شده به زبان انگلیسی به عنوان برترین اثر شناخته شده است. کیلی نویسنده این اثر درباره این موفقیت می‌گوید: برایم باورکردنی نیست که اثر من به عنوان برترین اثر انتخاب شده است. وقتی شنیدم که نامم به عنوان نفر اول انتخاب شده حال عجیبی داشتم.

وی افزود: فکر کردم رویا می بینم. این مجموعه داستان اولین تجربه من است و نام من هنوز در میان جامعه ادبی و مخاطبان شناخته شده نیست. خیلی برایم ارزشمند است که این جایزه به اثر من تعلق گرفت که توسط یک ناشر نه چندان معروف منتشر و با این استقبال رو به رو شده است. راستش را بخواهید هنوز برایم باورکردنی نیست. به شدت غافلگیر شدم.

مارگاریت اتوود امسال با مجموعه داستان «تشک سنگی» و توماس کینگ با مجموعه «پشت لاک‌پشت» در این جایزه شرکت کردند. گمانه زنی کارشناسان و منتقدان کتاب این بود که یکی از این دو نویسنده جایزه امسال تریلیوم کانادا را از آن خود می‌کند.

مارگاریت اتوود با همین مجموعه داستان در سال ۲۰۱۴ موفق به کسب جایزه ادبی گاورنر جنرال شده بود.

کیت کیلی نویسنده کانادایی که در تورنتو زندگی می‌کند پیش از این داستان‌های کوتاه متعددی در نشریات ادبی منتشر کرده بود و چند داستان و نمایشنامه برای کودکان به زبان فرانسوی به قلم وی نوشته شده است.

وی با کسب جایزه ۲۰ هزار دلاری تریلیوم یکی از معتبرترین جوایز ادبی کانادا به طور رسمی به جمع نویسندگان حرفه‌ای انگلیسی زبان وارد شد.

کد N862735

وبگردی