آفتاب

عریقات: جامعه جهانی باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

عریقات: جامعه جهانی باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه با تاکید بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967، سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی را به تعامل با فلسطین به عنوان کشوری تحت اشغال دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح خاورمیانه و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) با هیاتی از صندوق جهانی پول و با حضور نماینده این صندوق در فلسطین، وزیر خارجه اسبق اسپانیا، هیاتی از موسسه مانونیت و عضو کنگره آمریکا و هیاتی از صلیب سرخ جهانی دیدار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عریقات در این دیدار بر لزوم به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی به منظور پایبندی به قوانین و معاهدات بین‌المللی به ویژه قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 که موجب عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر غیر عضو شد، تاکید کرد.

وی همچنین از تمامی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل و نهادهای داخلی خواست با فلسطین به عنوان کشوری تحت اشغال تعامل داشته باشند به ویژه اینکه فلسطین اکنون یکی از طرف‌های امضا‌کننده معاهدات و قطعنامه‌های ژنو در سال 1949 است.

وی اظهار داشت که به منظور حفظ راه‌حل تشکیل دو کشور در مرزهای سال 1967 به ویژه در پرتو تلاش‌های شبانه‌روزی رژیم صهیونیستی برای نابودی فلسطین از طریق ادامه شهرک‌سازی و نقض قوانین و معاهدات بین‌المللی، جامعه بین‌الملل باید تصمیماتی فوری از جمله شناسایی کشور فلسطین و حمایت از تلاش‌ها و اقدامات فلسطینیان در تمامی محافل بین‌المللی را اتخاذ کند.

انتهای پیام

کد N862562

وبگردی