آفتاب
بیشترین متقاضیان مواد افیونی در شرق و محرک‌ها در غرب کشور

«پیشگیری از اعتیاد» به سالن‌های ورزشی و آرایشی رسید

«پیشگیری از اعتیاد» به سالن‌های ورزشی و آرایشی رسید

رییس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد وزارت بهداشت ضمن اشاره به الگوی مصرف مواد مخدر در استان‌های مختلف کشور، در عین حال از تهیه کلیپ‌های آموزشی جهت جلوگیری از عرضه موادی تحت عنوان داروهای تقویت قوای جسمی و لاغری در سالن‌های بدنسازی و آرایشگاه‌ها خبر داد.

دکتر علیرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره الگوی مصرف مواد مخدر در کشور، گفت: الگوی مصرف مواد مخدر در استان‌های شرقی و غربی متفاوت است.

به گفته نوروزی، در استان‌های شرقی مصرف مواد افیونی نظیر تریاک،‌ هروئین و مواد اینچنینی بیشتر است و در استان‌های مرکزی و غربی مواد محرک به صورت نسبی بیشتر استفاده می‌شود.

وی قیمت مواد مخدر را مورد اشاره قرار داد و یکی از علل احتمال گرایش به مواد را قیمت پایین آن عنوان کرد و گفت: قیمت این مواد در استان‌های شرقی به دلیل مجاورت با مرزهای شرقی پایین‌تر است.

رییس اداره پیشگیری ازسوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت همچنین به طرحی درباره جلوگیری از فروش داروهای غیرمجاز تحت عنوان داروهای تقویت قوای جسمی ولاغری درسالن‌های بدنسازی و آرایشگاه‌ها که پیش از این از سوی وزارت بهداشت دنبال می‌شد، گفت: وزارت بهداشت درحال بازبینی این برنامه است.

وی گفت: یک سری کارگاه‌های آموزشی برای مسئولان آرایشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی در تهران برگزار و‌ محتواهای آموزشی نیز درتیراژ بالا تولید شد. کلیپ‌های اطلاع‌رسانی نیز در دست تهیه است که امیدواریم در مرحله اول بتوانیم در همین مکان‌ها و در مرحله دوم در استان‌های بومی پخش کنیم.

وی تاکید: اگر در چنین مکان‌هایی موردی از تخلف به عنوان دخالت غیرمجاز در امور پزشکی مشاهده شود‌، مردم می‌توانند مراتب را به معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

کد N862500

وبگردی