آفتاب

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان "إب" یمن/القاعده مسوول انفجارهای پنجشنبه

انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در استان "إب" یمن/القاعده مسوول انفجارهای پنجشنبه

در حالی که گروه انصارالشریعه وابسته به القاعده امروز (شنبه) مسوولیت حملات روز پنجشنبه علیه مواضع حوثی‌ها را برعهده گرفت، صبح امروز در استان إب نیز یک خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری محیط، گروه انصارالشریعه وابسته به القاعده در یمن در ساعات اولیه امروز با انتشار بیانیه‌ای در توییتر، مسوولیت عملیات انتحاری را که روز پنجشنبه در منطقه مکیراس در استان البیضاء علیه حوثی‌ها انجام شد، برعهده گرفت.

انصارالشریعه در بیانیه خود ادعا کرد، به دنبال عملیات انتحاری در منطقه مکیراس که با خودرویی بمب گذاری شده صورت گرفت، ده‌ها تن از حوثی‌ها کشته و زخمی شدند.

همچنین انصارالشریعه در ادامه بیانیه خود به کشته شدن چند حوثی در حمله‌ای که به مواضع آنها در منطقه الطفه ترتیب داده بودند، اشاره کرده و از انهدام دو خودروی گشتی آنان و کشته و زخمی شدن افراد داخل خودرو در اثر انفجار بمب در دو منطقه الدائری و مشبعه خبر داد.

پیش از این نیز القاعده علیه مواضع و مراکز حوثی‌ها در البیضاء چندین عملیات انجام داده بود که در اثر آن ده‌ها حوثی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، ساکنان بومی منطقه الدائری استان إب اعلام کردند، در ساعات اولیه صبح امروز بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، تعدادی از حوثی‌ها کشته و زخمی شدند. هنوز تعداد دقیق کشته‌ها و زخمی‌های حادثه مشخص نیست.

طبق گزارش منابع بومی منطقه، آمبولانس‌ها به سرعت وارد منطقه حادثه شده و حوثی‌ها خیابان‌های منتهی به محل حادثه را بسته و مانع از نزدیک شدن مردم به منطقه شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام

کد N862474

وبگردی