آفتاب
شنبه برگزار می شود:

تظاهرات ضد دولتی با شرکت ده ها هزار نفر در لندن

تظاهرات ضد دولتی با شرکت ده ها هزار نفر در لندن

معترضان انگلیسی برنامه ریزی کرده اند تا امروز (شنبه) تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به سیاست های دولت تازه انتخاب شده محافظه کار این کشور در شهر لندن برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دست کم ۶۵ هزار نفر از مردم انگلیس در شبکه های اجتماعی حضور خود را در تظاهراتی که توسط شورای مردمی ضد ریاضتی برنامه ریزی شده تایید کرده اند.

قرار است این تظاهرات از ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در لندن برگزار شود و مردم از سراسر انگلیس به آن بپیوندند. این در حالی است که دولت محافظه کار انگلیس به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر این کشور در ماه می با یک پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی پیروز شد.

حزب محافظه کار در انتخابات سال ۲۰۱۰ با ائتلاف حزب لیبرال دموکرات توانست حزب کارگر را از قدرت کنار بزند. دولت ائتلافی انگلیس از آن سال برنامه ای ۵ ساله ریاضتی برای جبران کسری بودجه این کشور طراحی کرد که از جمله مفاد آن کاستن از بودجه های رفاهی و هزینه ادارات دولتی و نیز مقابله با افراد و شرکت هایی است که از پرداخت مالیات فرار می کنند.

گفتنی است از زمان اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، انگلیس شاهد برگزاری ده ها تظاهرات ضد ریاضتی در شهرهای مختلف این کشور بوده است.

 

کد N862366

وبگردی