آفتاب
رهبر حزب دمکراتیک خلق ها:

نیازی به برگزاری انتخابات زودهنگام نیست/ حمایت از دولت ائتلافی

نیازی به برگزاری انتخابات زودهنگام نیست/ حمایت از دولت ائتلافی

یکی از دو رهبر حزب دمکراتیک خلق ها بار دیگر تاکید کرد این حزب آمادگی خود را برای شرکت و حمایت از دولت ائتلافی ترکیه اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت خبری آژانس خبر، «فیگن یوکسکداغ» رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق­ها، روز گذشته در شهر وان ترکیه در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره تشکیل دولت ائتلافی گفت: ما خواهان تشکیل هرچه سریع تر یک دولت ائتلافی در ترکیه هستیم و پیشتر نیز آمادگی خود را برای حمایت­های لازم از تشکیل این دولت اعلام کرده­ایم.

یوکسداغ تصریح کرد: ترکیه به انتخابات زود هنگام احتیاجی ندارد. هم اکنون نیز هیچ مانعی بر سر راه تشکیل یک حکومت ائتلافی در این کشور نیست.  به همین  دلیل نیز بحث انتخابات زود هنگام در ترکیه موضوع به روزی در این کشور محسوب نمی شود. ما گزینه انتخابات زود هنگام را نمی پذیریم.

وی خاطرنشان کرد: آن چه بیش از همه احتمال دارد، تشکیل یک دولت ائتلافی میان دو حزب اول و دوم این انتخابات است، ما شاهد این امر خواهیم بود که این احتمال تا چه حدی به واقعیت مبدل خواهد شد.

فیگن یوکسکداغ در ادامه کنفراس مطبوعاتی خود در پاسخ به سوالی مربوط به پیشنهاد کمال قلیچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق به دولت باهچه لی رئیس حزب حرکت ملی مبنی بر تشکیل ائتلاف بین دو حزب مذکور و انتخاب باهچه لی به عنوان نخست وزیراذعان داشت: خوشبختانه این مسئله ای نیست که نیاز به اظهار نظر در مورد آن را داشته باشم، چنین دیدارهایی در میان احزاب کاملا امری طبیعی است و می­تواند تداوم نیز داشته باشد.

به گفته وی اگر ائتلافی بین حزب جمهوری خلق و حزب حرکت ملی نیز تشکیل شود، باید یکی از شرط­های اساسی مورد توجه قرار گیرد، یعنی طرفین به وظایف خود در مورد فرآیند صلح  پایبند باشند.

کد N862360

وبگردی