آفتاب

هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن

هشدار سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن

سازمان ملل متحد خواستار مواجهه با فاجعه انسانی قریب الوقوع در یمن شد و تاکید کرد این کشور نیاز به 1.6 میلیارد دلار کمک نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «ینس لارکه» سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبق برآوردها بیش از ۲۱ میلیون یمنی یعنی ۸۰ درصد شهروندان این کشور که ۹.۳ میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمک های انسانی وحمایت دارند.
در همین حال «استیفان اوبراین» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی خواستار کمک به یمن شد و تاکید کرد که یمن در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد چرا که مردم این کشور از سوء تغذیه، نبود کمک های پزشکی، بالا رفتن شمار کشته های غیر نظامی، تخریب مدارس و ادامه جنگ رنج می برند.
در همین راستا «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه حدود ۱۳ میلیون نفر در یمن دسترسی کافی به مواد غذایی ندارند، نسبت به پیامدهای فقدان امنیت غذایی در این کشور هشدار داد.
وی با اشاره به اینکه تعداد کسانی که دسترسی به مواد غذایی کافی ندارند به ۲/۳ میلیون نفر افزایش یافته است، افزود: ۱۹ استان از ۲۲ استان یمن وارد شرایط فوق العاده شده است.
فرحان حق تاکید کرد: یمن به شدت نیاز به آتش بس و تامین امکانات لازم برای رساندن کمک های انسانی و از سرگیری فوری واردات کالاهای اساسی دارد.
پیش از این دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرده بود یمن در مقابل دیدگان جامعه بین الملل در حال فروپاشی است. وی افزود: شایسته نیست ما دست به هیچ اقدامی نزینم، ما باید با تمام توان برای دور کردن یمن از نابودی تلاش کنیم.

کد N862334

وبگردی