آفتاب

کشته شدن 70 نفر در خشونت‌های اخیر بروندی

کشته شدن 70 نفر در خشونت‌های اخیر بروندی

یک گروه حقوق بشری اعلام کرد در جریان خشونت‌های سیاسی هفته‌های گذشته در کشور بروندی دست‌کم 70 تن کشته، 500 تن زخمی شده و حدود 1000 نفر به زندان افتادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، از زمان اعلام تصمیم مناقشه‌برانگیز "پیر نکورونزیزا"، رئیس‌جمهوری بروندی به منظور سومین کاندیداتوری متوالی برای ریاست‌جمهوری این کشور دچار بحران سیاسی شده است.

مخالفان دولت وی گفتند، این تصمیم برخلاف قانون اساسی و ناقض توافق صلح پایان‌دهنده به جنگ داخلی در سال 2006 است. قرار است 29 ژوئن در بروندی انتخابات پارلمانی و پس از آن در 15 ژوئیه انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود.

پیر کلاور مبونیمپا، رئیس گروه حقوق بشری آپروده در بروندی گفت ما 70 نفر را که در جریان خشونت‌های هفته‌های گذشته کشته شدند که اغلب آنها به دلیل انفجار نارانجک یا اصابت گلوله جان باختند و اکثراً غیرنظامی هستند و تعدادی سرباز و پلیس نیز میان آنها وجود دارند.

وی تصریح کرد: همچنین 500 نفر نیز به دلایل مختلف اعم از گلوله، نارنجک و سنگ زخمی شدند که 50 تن از آنها در بیمارستان بستری هستند.

خشونت‌های اخیر بروندی موجب شد بیش از 100 هزار نفر از این کشور به کشورهای همسایه فرار کنند.

یک منبع خبری در سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان نیز برآور کرده که دست‌کم 50 نفر به طور مستقیم در اعتراضات اخیر بروندی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N862190

وبگردی