آفتاب
اجمالی/ آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:

مسئولان به اصول مکتب امام توجه کنند و درگیر فروع نشوند

مسئولان به اصول مکتب امام توجه کنند و درگیر فروع نشوند

خطیب جمعه تهران با اشاره به تبیین اندیشه‌های امام (ره) توسط رهبر معظم انقلاب گفت: مسئولان و زعما به این اصول توجه کنند و درگیر فروع نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران، با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و با تأکید بر بهره‌گیری از لحظات این ماه اظهار داشت: بسیار مغتنم است که از سحرهای این ماه استفاده کنیم و دعاهای وارده را با توجه به معانی بلند آنها بخوانیم؛ ماه، ماه انابه است.

وی با بیان اینکه در این ماه باید همت کنیم که تمام آلودگی ها را از خود دور کنیم، تأکید کرد: این ماه، ماه توبه و بازگشت به خداست. اگر راه غلطی رفته‌ایم، راه را اصلاح کنیم. این ماه، ماه رجوع به فطرتی است که خداوند انسان‌ها را بر آن فطرت آفریده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آلودگی ها را باید شناخت؛ برخی از آلودگی‌ها به درون انسان مربوط می‌شود؛ وقتی قلب آلوده باشد، عمل آلوده از آن نشئت می‌گیرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به برخی آلودگی‌های روحی و قلبی گفت: یکی از آلودگی ها «شک» است؛ اگر انسان به سخنان و وعده‌های الهی شک داشته باشد، این بسیار خطرناک است. «نفاق» نیز یکی دیگر از آلودگی هاست که درون و بیرون انسان یکی نباشد.

وی ادامه داد: «کبر و غرور» نیز یکی دیگر از آلودگی‌هاست که انسان خود را برتر از دیگری ببیند. «بطر و تعدی» نیز آلودگی دیگری است که ممکن است در قلب انسان پیش بیاید؛ «ریا» آلودگی دیگری در قلب انسان است که در نتیجه آن، عمل برای خدا نباشد و برای نشان دادن به مردم باشد. باید قلب را از این آلودگی ها پاک کرد.

خطیب جمعه تهران تأکید کرد: آنچه از ما خواسته‌اند، «اخلاص» است؛ یعنی عمل خیر فقط برای خدا. مبادا مهر منافق بر پیشانی ما بخورد و از قبر با حالت نفاق برخیزیم. دقت کنیم که مبادا در زندگی ما اذیت کردن انسانی باشد؛ پشت نیز نشسته باشیم و مراجعه کننده را اذیت کنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی در همین رابطه تصریح کرد: کسی که اهتمام به امور مسلمین ندارد و کاری به امور آنها ندارد و در مقام تبیین امور مسلمین برنیامده، مُهر «لیس به مُسلم» بر پیشانی انها زده می شود. اگر کاری کنیم که انقلاب آسیب ببیند، در قیامت مسئولیم. اگر با ترک امر به معروف و نهی از منکر انقلاب آسیب ببیند، ما مسئول خواهیم بود.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب در حرم امام (ره) به اصول مهمی در اندیشه امام اشاره کردند؛ به این اصول توجه کنید و درگیر فروع نشوید.

امام جمعه موقت تهران افزود: مبادا طوری عمل کینم که آمریکا که روزی از در بیرون رانده شد، از پنجره وارد کشور شود و سلطه آمریکا بر این کشور حاکم شود.

 

ادامه دارد...

کد N862082

وبگردی