آفتاب
نماینده ولی فقیه در سپاه:

ایران در قبال ملت یمن و فلسطین مسئولیت دارد

ایران در قبال ملت یمن و فلسطین مسئولیت دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: ملت، دولت و مجلس ما در قبال مردم یمن و فلسطین و آنچه بر آنها می‌گذرد مسئولیت دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گفت: ملت، دولت و مجلس ما در قبال مردم یمن و فلسطین و آنچه بر آنها می‌گذرد مسئولیت دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به دلایل پایداری انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ برخی ملت‌ها موفق نشدند زمینه حاکمیت دینی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: حضرت نوح (ع) سالیان سال تلاش کرد تا حکومت دینی برپا دارد ولی مردم آن زمان زمینه‌های لازم را فراهم نکردند. همین امر در رابطه با قوم بنی‌اسرائیل نیز وجود داشت چرا که زمینه پیروزی انقلاب برای آنها فراهم بود ولی مردم نتوانستند انقلاب‌شان را به پیش برده بنابراین سقوط کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را چهارمین انقلاب توحیدی دانست و افزود: 36 سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و همچنان بابرجا است. از علل پابرجایی این انقلاب می‌توان به همراهی ملت با رهبر انقلاب اشاره کرد که این همراهی چه در عصر حضرت امام (ره) و چه در عصر مقام معظم رهبری وجود داشت.

وی تأکید کرد: در تاریخ برخی مواقع مردم از رهبران غیرالهی پیروی کرده و پیروز شدند ولی پیروزی آنها حقانیت ندارد. برای مثال وقتی گاندی از مردم کشورش خواست تا کفش ورنی خارجی نپوشند آنها به گفته او عمل کردند و امروز هندوستان یکی از قطب‌های صنعتی جهان است. همچنین مائو نیز از ملت چین خواست تا در جهت متوقف کردن واردات شکر، چای را از سبد مصرفی خود حذف کنند که نتیجه عمل به این گفته تبدیل شدن چین به یک قدرت بزرگ جهانی است.

سعیدی خاطرنشان کرد: امروز هم اگر مقام معظم رهبری با تدبیر و حکمی که از نظر من می‌تواند شبه‌حکومتی هم باشد می‌فرمایند وقتی نیاز ما با تولیدات داخلی رفع می‌شود نباید دست به واردات زد دولتمردان و ملت ما باید به این صحبت‌ها گوش دهند چرا که اگر بخواهیم این انقلاب را حفظ کنیم دولت، ملت و مجلس باید از فرامین رهبری تبعیت کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پایان با بیان این‌که توجه به تکلیف یکی از مهمترین مباحث در راستای حفظ انقلاب و ارزش‌ها است،‌ گفت:ما نمی‌توانیم از آنچه در سوریه، ‌لبنان و یمن می‌گذرد بی‌تفاوت عبور کنیم چرا که امروز در موقعیت بسیار حساسی به سر می‌بریم و رسالت مردم ایران بسیار سنگین است.

انتهای پیام

کد N862067

وبگردی