آفتاب
روحانی در گفتگوی تلفنی با امیر قطر:

دست به دست هم دهیم تا درگیری‌ها در منطقه متوقف شود

دست به دست هم دهیم تا درگیری‌ها در منطقه متوقف شود

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا درگیری و خونریزی میان برادران مسلمان متوقف شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز گذشته در تماس تلفنی امیر قطر با وی، ضمن ابراز تاسف از حوادث و درگیری‌های منطقه گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا درگیری و خونریزی میان برادران مسلمان متوقف شود.

وی با اشاره به گسترش تروریسم و فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه، اظهار داشت: همه کشورهای منطقه از مساله تروریسم رنج می‌برند؛ چراکه اقدامات گروه‌های تروریستی به نفع هیچ کدام از کشورهای منطقه نیست و سد و مانع بزرگی برای توسعه منطقه و تقویت روابط میان کشورها است.

روحانی بر امداد و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان جنگ در همه کشورها به ویژه یمن تاکید کرد و خواستار تلاش کشورها برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان و حل مشکلات منطقه شد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر علاقه‌مندی کشورمان برای گسترش مناسبات با همه کشورهای دنیا بوه یژه همسایگان گفت: زمینه ها و ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد که باید از آن به بهترین نحو استفاده شود.

شیخ تمیم: در ماه رمضان همه برای تقویت صلح و امنیت منطقه کوشش کنیم

امیر قطر هم در این تماس تلفنی، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روحانی و درخواست ابلاغ سلام وی به مقام معظم رهبری، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی اظهار داشت: ممکن است گاهی در برخی مسایل، اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد اما دو کشور دوست، برادر و همسایه باید از این موانع عبور کنند.

وی با استقبال از گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری میان تهران و دوحه گفت: قطر برای تقویت و رونق همکاری ها و مبادلات تجاری میان دو کشور، امکانات ویژه ای را احداث کرده است.

شیخ تمیم با تاکید بر نقش و جایگاه مهم ایران در حل و فصل مسایل منطقه ای افزود: ایران می تواند نقش بسیار مهمی در استقرار صلح و آرامش در منطقه ایفا کند و همه ما وظیفه داریم، در ایام ماه مبارک رمضان برای تقویت صلح و امنیت منطقه کوشش کنیم.

امیر قطر با تاکید بر اینکه برای حل مناقشات منطقه به ویژه در یمن، عراق و سوریه، باید زبان گفتگو به جای درگیری‌ها حاکم شود، گفت: وزارت خارجه دو کشور با تقویت ارتباطات خود، باید همه راه حل ها را برای حفظ منافع ملت های دو کشور و منطقه به کار گیرند.  

کد N862033

وبگردی