آفتاب
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران ایلام عنوان کرد

تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز صنعت، از رسالت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز صنعت، از رسالت‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام گفت: ارتباط با صنعت در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بسیار قوی و دانشگاهی به معنای واقعی نسل سومی است.

«پریچهر قنبری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: فنی و حرفه ای دانشگاه نسل سومی و متفاوت است چون این دانشگاه مهارتی و کارآفرین است و بیش از هفتاد درصد فارغ التحصیلان مراکز جذب بازار کار می شوند و عمده ترین تفاوت این دانشگاه با سایر دانشگاهی که رشته های فنی دارند در این است که تعداد واحدهای دروس عملی در این دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه‌ها ارائه می شود.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام رسالت اصلی این دانشگاه تربیت تکنسین ماهر بر اساس نیاز بازار کار در جامعه دانست و افزود: ارتباط با صنعت در این دانشگاه بسیار قوی است و یکی از وظایف این دانشگاه شناسایی رشته‌های کاربردی مورد نیاز صنعت و تربیت دانشجو در این رشته‌ها است.

وی افزود: آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام از زیر مجموعه های دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاهی 100درصد دولتی است که در بیست و هفتم خرداد ماه سال 1390 با هدف تربیت تکنسین ماهر و توانمند زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را آغازکردو با 520 نفر دانشجو که در 5 رشته فنی در رشته‌های معماری ، فناوری اطلاعات، حسابداری، نرم افزار کامپیوتر و طراحی دوخت در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعالیت می‌کند.

قنبری با بیان اینکه دانشگاه فنی تازه تاسیس و نوپاست و مشکلات مالی بسیاری دارد و دارای منابع مالی اندکی است، گفت: ساختمانهای مرکز فنی دختران ایلام نیز در سال 92 افتتاح شده که به دلیل اینکه فاقد تجهیزات کافی و مورد نیاز است انتظار می‌رود که مسئولان استان مانند دیگر استان‌ها نگاه ویژه ای به توسعه و تجهیز این مرکز داشته باشند.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران ایلام از بومی بودن بیش از 50 درصد از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و تصریح کرد: این دانشجویان پس از دانش‌آموخته شدن پتانسیل بزرگی برای توسعه استان خواهند بود.

انتهای پیام

کد N862020

وبگردی