آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

حسینی: ایران برای ملت‌های منطقه و جهان منادی صلح و امنیت است

حسینی: ایران برای ملت‌های منطقه و جهان منادی صلح و امنیت است

یک عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران عامل ایجاد امینت و نظم در منطقه است، گفت: ایران برای دشمنان ملت خود و اسلام، تهدید و برای ملت‌های منطقه و جهان منادی صلح و امنیت است.

باقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهارنظر اخیر خاویر سولانا، مسوول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر این‌که تنها ایران آماده مقابله با گروه تروریستی داعش است، گفت: این اظهارنظر نشان می‌دهد که ایران می‌تواند عامل اصلی حفظ امنیت در منطقه ب اشد.

وی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به داشتن اقتدار، تجربه و نوع نگاه به جامعه بشری و حقوق بشری می‌تواند بهترین کشور برای حفظ حقوق مردم منطقه باشد آن هم به این دلیل که چنین اعتقاد و اقتدرای را دارد.

به گفته حسینی جمهوری اسلامی ایران کشوری طرفدار صلح است و تاکنون هم ثابت کرده که به دنبال جلوگیری از هرگونه خونریزی و جنایت است در همین راستا مقابله با داعش و تروریست‌ها را تاکنون مدیریت کرده است. در مقابل چنین شرایطی کشورهای دیگر تنها شعار می‌دهند و حتی ائتلافی ضد داعش برای حمایت از داعش تشکیل می‌دهند.

این عضو هیأت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم‌چنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها تهدیدی برای منطقه نیست بلکه تهدید برای تروریست‌ها و داعش به شمار می‌آید حتی می‌توان ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران علیه داعش و گروه‌های تروریستی می‌ایستد و عامل ایجاد امنیت و نظم در منطقه به شمار می‌آید.

او ادامه داد: خط مشی ایران و رهبران این نظام که مبتنی بر اسلام و قرآن است و بنایش بر مکتب وحدانی اسلام نهاده شده است این‌گونه است که حتی نجات دادن یک نفر را نجات همه انسان‌ها می‌داند و بر این اساس این نظام هیچ‌گاه نمی‌تواند برای جامعه بشری تهدید به شمار آید.

حسینی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان ملت خود و اسلام تهدید است اما برای ملت‌های منطقه و جهان منادی صلح، امنیت و آرامش است.

انتهای پیام

کد N861986

وبگردی