آفتاب

مذاکره‌کنندگان روسی: توافق احتمالا تا قبل از ۳۰ ژوئن نهایی می‌شود

مذاکره‌کنندگان روسی: توافق احتمالا تا قبل از ۳۰ ژوئن نهایی می‌شود

ایسنا نوشت:

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه گفت: مشکلات کم‌تری در این دور از مذاکرات وجود دارد و دستیابی به توافق تا ضرب‌الأجل 30 ژوئن امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، گفت: نشست میان وزیران خارجه ایران و گروه 1+5 از 25 ژوئن به بعد برگزار خواهد شد و روز دقیق آن به‌زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه به خبرنگاران گفت: به احتمال زیاد تاریخ دقیق برگزاری نشست وزیران خارجه امروز (جمعه) مشخص می‌شود.

ریابکوف افزود: ما خواهان تمدید بلندمدت مذاکرات نیستیم. روسیه می‌داند که برخی سیاستمداران از کشورهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای تنها با انتقاد از پیشرفت‌ وارد رایزنی‌ها می‌شوند.

او تأکید کرد: ما از خواست مقامات ایرانی برای تمرکز روی موضوع به جای ادامه زورآزمایی میان هیأت‌های مذاکره کننده که کاری زمان‌بر است حمایت می‌کنیم.

ریابکوف که سرپرست هیأت مذاکره کننده روسیه نیز محسوب می‌شود بیان کرد: اشتباه است که بخواهیم همه چیز را به بازی و تمرین‌های تاکتیکی در مذاکرات تبدیل کنیم.

وی در پایان دستیابی به توافق هسته‌ای نهایی تا پایان ماه ژوئن را امکان‌پذیر دانست.

به گزارش ایسنا، هیأت‌های مذاکره کننده ایران و گروه 1+5 هم اکنون در وین هستند و برای حصول یک راه‌حل جامع نهایی تا ضرب‌الأجل 30 ژوئن تلاش می‌کنند.

5252

کد N861974

وبگردی