آفتاب

معرفی رئیس جدید سرویس امنیت ملی اوکراین

معرفی رئیس جدید سرویس امنیت ملی اوکراین

به دنبال برکناری رئیس سرویس امنیت ملی اوکراین توسط پارلمان این کشور، رئیس جمهور اوکراین رئیس جدید این سرویس را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، پارلمان اوکراین به درخواست پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور، "والنتین نالیوایچنکو"، رئیس سرویس امنیت ملی این کشور را برکنار کرد.

به دنبال برکناری وی، پوروشنکو با امضای حکمی "واسیلی گریتساک" را به عنوان رئیس موقت این سرویس منصوب کرد.

روز پنجشنبه 248 نماینده پارلمان اوکراین به برکناری نالیوایچنکو رای مثبت دادند و به این ترتیب وی برکنار شد.

پوروشنکو پیش از آن که خواهان برکناری نالیوایچنکو شود، رایزنی هایی را با آرسنی یاتسنیوک،‌ نخست وزیر اوکراین و نمایندگان بلوک حاکم بر پارلمان این کشور انجام داده بود.

نالیوایچنکو که 49 سال دارد یک دیپلمات است که از فوریه 2014 تاکنون ریاست سرویس امنیت ملی اوکراین را برعهده داشت. به گفته یک رهبر حزب متعلق به پوروشنکو، وی به این نتیجه رسیده است که در مقطع فعلی سرویس امنیت ملی اوکراین نباید توسط یک دیپلمات رهبری شود بلکه باید فردی کارکشته آن را رهبری کند.

گریتساک از سال 2009 تا 2014 معاون اول سرویس امنیت ملی اوکراین بود و همچنین رهبری دپارتمان اصلی مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته را نیز بر عهده داشت. گریتساک همچنین سابق بر این ریاست شعبه کی‌یف سرویس امنیت ملی اوکراین و همچنین رهبری مرکز ضد تروریسم این سرویس را نیز بر عهده داشته است.

انتهای پیام

کد N861868

وبگردی