آفتاب
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

دیپلمات‌ها راه شهدا را ادامه می‌دهند

دیپلمات‌ها راه شهدا را ادامه می‌دهند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ دیپلمات‌های کشورمان امروز همان اهداف شهدا یعنی دفاع از منافع ملی ، تمامیت ارضی و حقوق اساسی ملت را دنبال می‌کنند.

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره طرح شعارهای ضد دولتی در مراسم تشییع شهدا در تهران اظهار کرد: این رفتارها قابل پیش‌بینی بود و از قبل هدف‌گذاری شده بود که از شهدا که یکی از ارزشمندترین سرمایه های اجتماعی و میراث معنوی کشورمان است چنین سوء استفاده ای انجام شود.

وی افزود: ما در هیچ جای دنیا نمی بینیم کسانی که مسئولیت دارند اجازه داشته باشند با میراث های بزرگ خود چنین رفتارهایی کنند. سابقه چنین رفتارهایی نشان می‌دهد که این عده دغدغه ملی را دنبال نمی‌کنند.

حق شناس همچنین با بیان اینکه دیپلمات‌ها در مقطع فعلی همان راه شهدا را با پیچیدگی بیشتر در عرصه دیپلماتیک دنبال می‌کنند، خاطر نشان کرد: مردمی که برای تشییع پیکر شهدا آمده‌اند همان‌هایی هستند که به دولت روحانی و سیاست برد – برد رای دادند و اگر فضا برای پرسشگری آزاد فراهم شود مردم آزادانه می گویند که نظر آن‌ها درباره سیاست های کلی دولت و نظام چیست.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ نباید تریبون در اختیار کسانی قرار گیرد که به رئیس‌جمهور،‌ رئیس مجلس و وزیر خارجه توهین کرده و سخنان ناروا بگویند، البته مردم می‌دانند که چه خبر است و فهم این رفتارها در چنین مراسم هایی که رنگ ملی دارد، خیلی سخت نیست . دولت باید تلاش کند که تریبون ها در اختیار چنین تفکراتی که صرفا فقط دنبال منافع جناحی خود هستند قرار نگیرد.

وی در پایان افزود: استفاده جناحی و باندی از مراسم تشییع پیکر شهدا جز ضرر هیچ چیزی نداشته و به همبستگی ملی لطمه می زند. ما شاهدیم که در کشورهای دیگر وقتی مهمان رسمی خارجی وارد این کشور می‌شود او را بر سر مزار شهدای خود می برند و احترام دنیا را برای شهدا و قهرمانان خود می خرند .این رفتارها و سوء استفاده از شهدا در کشور ما به هیچ وجه شایسته نیست.

انتهای پیام

کد N861831

وبگردی