آفتاب

اوباما: باید برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا اقدام جدی انجام شود

اوباما: باید برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا اقدام جدی انجام شود

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حادثه حمله یک مرد سفیدپوست به کلیسای سیاهپوستان در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی این حمله را "بی‌رحمانه" خواند و گفت: آمریکایی‌ها باید این حقیقت را بپذیرند که حوادث خشونت‌آمیز با استفاده از اسلحه در دیگر کشورهای پیشرفته با این میزان تکرار رخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال حمله مسلحانه یک فرد سفیدپوست به کلیسای سیاهپوستان در کارولینای جنوبی در بیانیه‌ای به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: وی و همسرش شخصاً کشیش "کلمنتا پینکنی" کشیش ارشد کلیسای تاریخی آفریقایی- آمریکایی در شهر چارلستون را که در حمله چهارشنبه شب همراه با هشت دیگر کشته شد، می‌شناختند.

اوباما گفت: حتی اگر بگوییم که آنها و خانواده‌هایشان، اطرافیانشان در ذهن و قلب ما جای دارند و دعای ما همراه آنها خواهد بود، نمی‌تواند به حد کافی درد و غم و خشم ما از این حادثه را منتقل کند.

اوباما تاکید کرد که آنچه که بیش از همه دل ما را به درد می‌آورد، وقوع این حادثه در یک مکان مذهبی و زیارتی است.

اوباما در حالی به حادثه روز چهارشنبه واکنش نشان داد که به علت وقوع حوادث تیراندازی مکرر در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بارها مجبور شده نقش تسلی‌دهنده ارشد را ایفا کند.

وی در سال 2012 پس از حادثه مرگبار در مدرسه‌ای در شهر نیوتاون ایالت کنتیکت مجبور شد طرح محدود کردن مالکیت اسلحه را ارائه دهد اما این تلاش‌های وی عمدتاً در کنگره شکست خوردند.

اوباما همچنین در ادامه گفت که در طول دوران ریاست‌جمهوری‌اش دفعات زیادی مجبور شده بیانیه‌های تسلیت همچون بیانیه روز پنجشنبه منتشر کند. وی تاکید کرد: به رغم آنکه همه حقایق را درباره این حادثه نداریم اما کاملا مشخص است که در این حادثه افراد بی‌گناه به دلیل آنکه یک نفر بی هیچ دردسری مالک اسلحه بوده، کشته شدند.

اوباما ادامه داد، اکنون زمان عزاداری و التیام درد است اما بیایید رک باشیم. ما به عنوان یک کشور در مقطعی مجبورمی‌شویم که این حقیقت را تایید کنیم که این نوع خشونت دسته‌جمعی در کشورهای پیشرفته دیگر رخ نمی‌دهد. اینگونه خشونت‌ها با این میزان تکرار در جاهای دیگر اتفاق نمی‌افتد و این ما هستیم که اختیار آن را داریم که کاری درباره آن انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N861820

وبگردی