آفتاب
نماینده پارلمان فرانسه:

سیاست پاریس در قبال سوریه باعث تقویت القاعده می شود

سیاست پاریس در قبال سوریه باعث تقویت القاعده می شود

نماینده پارلمان فرانسه از دولت این کشور توقف پیروی از سیاست های آمریکایی-سعودی در راستای شعله ور کردن تروریسم در منطقه خاورمیانه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه عاجل الاخباریه، ژاک میار در سخنرانی خود در پارلمان فرانسه گفت: فهم سیاست دولت فرانسه در قبال خاورمیانه دشور است، سیاستی که شعار سرنگونی نظام اسد را سر می دهد باعث تقویت القاعده در سوریه می شود و این سیاست ناشی از مهارت و پختگی دیپلماتیک نیست.
وی خطاب به لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفت: چه زمانی پیروی از سیاست های آمریکا و عربستان که به دنبال شعله ور کردن خاورمیانه هستند را متوقف خواهی کرد، شما ارتش آزاد سوریه را به عنوان تنها جبهه دمکراتیک معرفی کردید و دلیل شما این است که حضور آن در محافل بین المللی بیشتر از حضورش در میدان است.
این نماینده پارلمان فرانسه تاکید کرد: پاریس از سیاست های آمریکا، عربستان و ترکیه در سرنگونی نظام سوریه و نبرد علیه داعش پیروی می کند، به همین خاطر اقدام به حمایت از جبهه النصره به عنوان گروهک تروریستی وابسته به القاعده می کند، گروهکی که به دلایل معین نام خود را به «جیش الفتح» تغییر داده است.
گفتنی است ژاک میار پیش از این نیزتاکید کرده بود که سیاست دولت فرانسه در خاورمیانه این کشور را به سمت بن بست پیش می برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861707

وبگردی