آفتاب

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به قاریان

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به قاریان

در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، عصر پنجشنبه به مدت بیش از سه ساعت محفل انس با قرآن در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم با تجلیل از پیشرفت روزافزون و کاملا مشهود قراء ایرانی، صوت خوش را مقدمه‌ القای مفاهیم قرآنی در دل مخاطبان دانستند و تأکید کردند: هنوز زمینه برای اثربخشی بیشتر قرآن در جامعه زیاد است و لازمه‌ اثربخشی قرائت قرآن نیز این است که خود قاری به مفاهیم آیاتی که قرائت می‌کند، از عمق جان باور داشته باشد.

ایشان در همین خصوص افزودند: قاریان قرآن برای القای مفاهیم قرآن می‌توانند روی برخی کلمات قرآن تأکید چندباره داشته باشند.

رهبر انقلاب بر پرهیز از افراط در تأکید چندباره آیات توجه دادند و گفتند: یکی دیگر از لوازم اثربخشی قرائت قرآن، رعایت موازین لحن به هنگام قرائت است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، یک توصیه دیگر هم به قاریان قرآن و همه قرآن‌دوستان داشتند: طولانی اداکردن برخی کلمات یا آیات لزومی ندارد، ضمن اینکه تشویق بیش از حد و خارج از عرف نیز ضرورتی ندارد.

بر اساس این گزارش، در این محفل نورانی که آکنده از عطر و معنویت قرآن بود، 15 نفر از حافظان، قاریان و اساتید قرآنی از سراسر کشور آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و گروه‌های جمع‌خوانی نیز به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.

انتهای پیام

کد N861641

وبگردی