آفتاب

چرا پسر ملک سلمان به دیدار پوتین رفت؟

چرا پسر ملک سلمان به دیدار پوتین رفت؟

تسنیم نوشت:

فعال عربستانی رسانه‌های مجازی، هدف اصلی جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان از دیدار با رئیس جمهوری روسیه را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السفیرو روسیاالیوم، فعال عربستانی رسانه‌های مجازی با نام مستعار "مجتهد"، هدف اصلی محمد‌بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان را از دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فاش کرد.
این فعال عربستانی گفته است که ریاض از مسکو تقاضا می‌کند برای توقف جنگ علیه یمن بدون اینکه سعودی عذرخواهی کند، میانجی‌گری کند.
محمد‌بن سلمان امروز با ولادیمیر پوتین در سن‌پطرزبورگ دیدار می‌کند که طی آن اوضاع یمن، سوریه و مبارزه با داعش و مسائل دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این فعال توئیتری عربستانی گفته است: محمد‌بن سلمان در سفر به روسیه از پوتین خواهش می‌کند از نفوذش برای متقاعد کردن ایرانی‌ها و حوثی‌ها برای موافقت با توقف جنگ در یمن بدون عذرخواهی سعودی استفاده کند.

مجتهد ابراز عقیده کرد: در برابر این خواسته بن سلمان، روسیه هم خواسته‌هایی دارد که دشوارترین آن، افزایش قیمت‌های نفت از طریق کاهش تولید نفت عربستان است که سعودی عمداً با هدف وادار کردن روسیه به خروج از اوکراین افزایش داد. این در حالی است که چنین درخواستی برای عربستان دشوار است، زیرا اقتصاد این کشور به سبب افزایش هزینه‌ها قادر به تحمل تبعات کاهش تولید نفت نیست و نکته دیگر اینکه با توجه به اشباع بازار از نفت، قیمت‌ها تنها در صورتی افزایش می‌یابد که عربستان میزان تولید نفت را حداقل سه میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

مجتهد افزود: آگاهان سیاسی انتظار ندارند که تلاش‌ها در روسیه به نتیجه‌ای برسد و رویارویی در یمن ادامه خواهد یافت و نتایج آن مادامی که تصمیم‌گیری با بن سلمان است، به نفع سعودی نخواهد بود.
روزنامه کامرسانت روسیه به نقل از ناظران سیاسی نوشته است: سفر شاهزاده سعودی که مرد شماره سه در نظام حاکم سعودی قلمداد می‌شود، در راستای تلاش برای ذوب شدن یخ روابط میان عربستان و روسیه پس از اختلاف دیدگاه‌های دو طرف در خصوص سوریه ارزیابی می‌شود.
همزمان با سفر بن سلمان، یک هیئت نظامی سعودی هم در همایش موسوم به ارتش 2015 در حومه مسکو شرکت می‌کند.

5252

کد N861619

وبگردی