آفتاب

آنگ سان سوچی: مساله روهینجا نیازمند یک رسیدگی دقیق است

آنگ سان سوچی: مساله روهینجا نیازمند یک رسیدگی دقیق است

رهبر اپوزیسیون میانمار در اظهاراتی کم سابقه درباره مسلمانان روهینجا گفت: درباره اعطای حق شهروندی به اقلیت‌ها باید مراتب احتیاط در نظر گرفته شود و این مساله حساس باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست،‌ آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار گفت: دولت میانمار در حال بررسی حق شهروندی مسلمانان روهینجا است و این مساله باید با شفافیت هرچه بیشتر و دقیق صورت گیرد و سپس در این باره تصمیم گیری شود که گام های بعدی باید برداشته شود یا خیر.

وی از پاسخ دادن به این سوال که آیا باید به اقلیت روهینجا حق شهروندی اعطا شود یا خیر طفره رفت و تنها گفت: حفاظت از حقوق اقلیت‌ها مساله‌ای است که باید به دقت با آن برخورد شود و من مطمئن نیستم که دولت میانمار تاکنون با دقت زیادی به این مساله رسیدگی کرده باشد. این مساله‌ای بسیار حساس است و گروه‌های افراطی و رادیکالی زیادی در میانمار هستند. این یک موقعیت بسیار پیچیده است و یک شبه حل نمی شود.

آنگ سان سوچی که به خاطر بی اعتنایی به وضعیت اقلیت‌ها در میانمار به شدت مورد انتقاد است این صحبت‌ها را پس از سفرش به چین بیان کرده و گفت: ما در کشور اقلیت های زیادی داریم و من همواره درباره حقوق آنها و صلح و همسان سازی و برابری برای آنها فکر می کنم. اما دولت میانمار برای استان راخین که در غرب کشور است و محل سکونت روهینجا محسوب می شود، کار زیادی انجام نداده است.

انتهای پیام

کد N861579

وبگردی