آفتاب
دیدار سفیر کشورمان با رئیس سازمان سرمایه‌گذاری اردن

بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اردن

بررسی زمینه‌های سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اردن

سفیر کشورمان در اردن، روز چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان سرمایه گذاری اردن، پیرامون زمینه های سرمایه گذاری مشترک دو کشور در ابعاد مختلف اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی فردوسی پور در این دیدار با اشاره به دستاوردهای علمی و فن آوری ایران ظرف بیش از سه دهه، آمادگی کشورمان را برای مشارکت در طرح های زیر ساخت صنعتی در اردن بویژه شبکه حمل و نقل ریلی، انتقال برق و صنایع ساختمانی با توجه به ضرورتهای ناشی از بازسازی سوریه، عراق و فلسطین مورد تاکید قرار داد.

سفیر کشورمان در ادامه با اشاره به ضرورت تشکیل دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، بر لزوم بهره گیری از توافق، تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مشترک دو کشور به عنوان نقطه تلاقی اجرای فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک تاکید کرده و استفاده از مزیت‌های اقتصادی هر یک از دو کشور مورد توجه قرار داد.

در این دیدار رئیس سازمان سرمایه گذاری اردن، نیز با تشریح برنامه افق چشم انداز ده ساله اقتصادی کشورش و ضرورت تقویت زیرساخت های اقتصادی بر لزوم بهره گیری از تجارب و دستاورهای ایران بویژه در حوزه شبکه گسترده حمل و نقل ریلی، صنایع سنگین و انرژی تاکید کرده و خواستار تلاش برای شناخت مشترک از فرصت های سرمایه گذاری فیمابین دو کشور شد.

منتصر عقله با مهم خواندن مزیت های فناوری کشورمان، ضرورت بهره گیری از صنایع ارزان قیمت، سهل الوصول و با کیفیت رقابتی با تولید کشورهای پیشرفته صنعتی را مورد اشاره قرار داد.

طرفین در این نشست بر اهتمام مشترک برای برگزاری دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی به عنوان ظرفیت فعال سازی همکاریهای اقتصادی بویژه سرمایه گذاری مشترک تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N861578

وبگردی