آفتاب

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای تربیت نیروهای بهداشتی پاکستانی

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای تربیت نیروهای بهداشتی پاکستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از آمادگی این دانشگاه برای تربیت سالانه 200 نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی ایالت بلوچستان پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، «محمودرضا میری» در دیدار با وزیر بهداشت ایالت فدرال بلوچستان پاکستان در کویته با اعلام این مطلب گفت: عدم نظارت بر ترددهای مرزی شاخص‌های سلامت منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی انتقال بیماری‌های عفونی و واگیردار نوپدید و بازپدید و بروز مشکلاتی مانند التور و افزایش ابتلاء به سل مقاوم به درمان را از مهم‌ترین آسیب‌های ناشی از ترددهای بی‌ضابطه مرزی برشمرد و افزود: سامانه‌ی بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند تا از ظرفیت‌های موجود برای حفاظت از سلامت انسان‌ها استفاده کند.

در این دیدار که با حضور مدیر روابط بین‌الملل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ایجاد درمانگاه‌های مشترک در مسیر ترددهای قانونی و غیرقانونی اتباع دو کشور، مداخله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در انجام واکسیناسیون عمومی در روستاهای دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و همچنین تشکیل کمیته‌های سلامت مرزی دو جانبه و سه جانبه با حضور مقامات بهداشتی و امنیتی کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان مورد توافق قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N861534

وبگردی