آفتاب

هشدار جورج سوروس درباره ائتلاف نظامی چین - روسیه

هشدار جورج سوروس درباره ائتلاف نظامی چین - روسیه

سرمایه گذار آمریکایی با اشاره به این مساله که ایالات متحده با توجه به منافعش در صلح جهانی باید روابط خود را با چین بهبود بخشد یا با پیامدهای جنگ سوم جهانی روبرو شود،‌ نسبت به ائتلاف چین و روسیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جورج سوروس، سرمایه‌گذار آمریکایی در مقاله‌ای نوشت: هم در آمریکا و هم در چین منافع مشترک و حساسی برای دستیابی به یک تفاهم وجود دارد .

به گفته سوروس،‌ شکست اصلاحات اقتصادی چین خطراتی به دنبال دارد. در این شرایط‌،‌ شی جینپینگ، رییس جمهوری چین ممکن است برای نگه داشتن اتحاد کشور و باقی ماندن بر سرکار،‌ به برخی از مناقشات خارجی متوسل شود. این مناقشات خودشان را به شکل ائتلاف میان چین و روسیه که باعث درگیری در سراسر جهان خواهد شد، نشان می‌دهند.

وی نوشت: در این شرایط، مناقشات خارجی به شکل درگیری‌های نظامی با یکی از متحدان آمریکا نظیر ژاپن رخ می‌دهند و اصلا هم اغراق نیست که بگوییم در آستانه یک جنگ جهانی سوم قرار می‌گیریم.

سوروس همچنین به بیان این مساله پرداخت که مشکلات و اختلافات اصلی میان پکن، واشنگتن و مسکو این است که چین و روسیه هر دو خودشان را قربانی آرمان‌های آمریکا برای تسلط و نفوذ بر جهان می بینند. با توجه ویژه به این اختلافات، دولت آمریکا باید برای همکاری کاملا استراتژیک با چین تلاش بسیاری به خرج دهد و تمامی منافع مشترک و حوزه‌های رقابت میان خود و پکن را بشناسد. آمریکا باید با چین همکاری کند و چین باید به این همکاری پاسخ دهد. آمریکا باید استراتژی‌های همکاری مناسب با چین را بداند.

این سرمایه گذار آمریکایی همچنین به این نکته اشاره کرد که بدون توجه به آنچه که آمریکا انجام می‌دهد،‌ ممکن است جهان به ورطه جنگ سرد جدیدی وارد شود اما با توجه به شرایط موجود احتمال وقوع یک جنگ جدید جهانی وجود دارد.

انتهای پیام

کد N861459

وبگردی