آفتاب

القاعده، انتقام هلاکت الوحیشی را با اعدام دو سعودی گرفت

القاعده، انتقام هلاکت الوحیشی را با اعدام دو سعودی گرفت

گروه تروریستی القاعده یمن دو تن از اعضای عربستانی خود را به اتهام جاسوسی برای آمریکا اعدام کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی القاعده دو تن از اعضای عربستانی خود را به اتهام جاسوسی برای آمریکا اعدام کرد.

عناصر القاعده در شهر المکلا در یمن دو تبعه عربستان را به اتهام جاسوسی برای آمریکا و دادن اطلاعات و راهنمایی پهپادهای آمریکایی برای کشتن یکی از سرکردگان خود اعدام کردند.

یکی از شاهدان عینی گفت: دو تبعه عربستان به نام‌های «المطیری» و «الخالدی» در بلوار شهر المکلا در برابر تعداد زیادی از مردم اعدام شده و پس از به صلیب کشیده شدن از روی پُلی در المکلا به پایین آویزان شدند.

«ناصر الوحیشی» سرکرده القاعده در جزیرة العرب بود که دو روز پیش در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در شهر المکلا که چند ماه است تحت سیطره القاعده قرار دارد، کشته شد.

القاعده در شبه جزیره عربستان نیز در بیانیه‌ای، کشته شدن الوحیشی را تایید و اعلام کرد وی در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی کشته شد. در این حمله، الوحیشی به همراه دو نفر دیگر هدف قرار گرفتند که آنها نیز کشته شده‌اند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد کشته شدن الوحیشی، ضربه‌ای سنگین به سازمان القاعده است. مرگ وی (الوحیشی) باعث شده است یک تروریست باتجربه از میدان نبرد حذف شود و ما به تضعیف و نهایتاً شکست دادن این گروه ها نزدیکتر شویم.

گروه تروریستی القاعده از ۲ آوریل (فروردین) گذشته کنترل شهر المکلا یمن را به دست گرفته است.

تجاوز نظامی ۸۴ روزه رژیم سعودی به یمن موجب قوت گرفتن گروههای تروریستی از جمله القاعده و داعش در این کشور شده است. عربستان و ۹ کشور عربی دیگر به همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات وحشیانه‌ای علیه ملت یمن آغاز کرده اند که در جریان این حملات تاکنون بیش از ۹ هزار یمنی شهید و یا مجروح شده‌اند.

5252

کد N861453

وبگردی