آفتاب
/دستور کار کمیسیون‌های مجلس طی هفته آینده/

بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته آینده خود به بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی در محل کمیسیون تلفیق می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، دستور کاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

* کمیسیون عمران تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی را بررسی می‌کند

کمیسیون عمران مجلس طی جلسه هفته آینده خود به بررسی تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی با حضور نمایندگان متقاضای استیضاح در محل کمیسیون تلفیق می پردازد. طرح عملیات بانکی بدون ربا، طرح اصلاح ماده 3 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن هم در دستور کار اعضای کمیسیون عمران قرار دارد.

وزیر وزرش و جوانان هم برای پاسخ به سوال جلیل جعفری نماینده خلخال به کمیسیون عمران می رود. تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این کمیسیون بررسی می‌شود. همچنین معرفی دو نفر از اعضای کمیسیون عمران جهت انتخاب عضو ناظر مجلس در شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران در دستور کار این کمیسیون است.

کارگروه مسکن و شهرسازی کمیسیون عمران هم طرح ایجاد رونق در ساخت و ساز و تسهیل صدور پروانه ساختمانی در شهرها را رسیدگی می‌کند.

کارگروه بررسی تقاضای ماده 49 نمایندگان در خصوص سانحه هوایی آنتونوف 140 نیز تشکیل جلسه می‌دهد.

بررسی اقدامات اجرایی شدن بند ح تبصره پنج قانون بودجه 94 در تامین منابع مالی آبرسانی به روستاها و گزارش به مجلس در کارگروه آب و فاضلاب انجام می‌شود.

*بررسی احکام ورشکستگی بدهکاران بانکی در کمیسیون اصل90

کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی طی جلسات هفته آینده خود در کارگروه بانک این کمیسیون طی نشستی با مدیران عامل بانک‌ها و معاونین بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، احکام ورشکستگی بدهکاران بانکی را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

همچنین کارگروه های فرهنگی، اقتصادی، ارتقای سلامت اداری، قضایی، سیاسی و نظامی نیز در جلسات خود شکایات واصله را رسیدگی می‌کنند.

* بررسی محموله های بنزین وارداتی با استاندارد یورو 4 در سال 93 در کمیسیون انرژی

بر اساس این گزارش بررسی مشکلات و چالش های صنعت آب کشور و نیز صنعت برق در کمیسیون انرژی مجلس انجام خواهد شد.

همچنین بررسی محموله های بنزین وارداتی با استاندارد یورو 4 در سال 93 و سه ماهه نخست سال 94 با حضور مسئولان وزارتخانه های نفت، بهداشت، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس در دستورکار کمیسیون انرژی قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون ادامه بررسی طرح افزایش جمعیت بهره‌مند روستایی کشور و طرح بهینه سازی مصرف آب شرب را در دستور کار خود دارند.

* بررسی تفحص از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در کمیسیون آموزش

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز به منظور پاسخ به سئوالات نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می رود.

همچنین طرح تحقیق و تفحص از سازمان فنی و حرفه ای کشور با حضور وزیر رفاه درکمیسیون آموزش بررسی می‌شود.

بررسی طرح شفاف سازی نمرات کتبی، نمرات رتبه و نتایج نهایی آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کار گیری غیرقانونی، طرح سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی، بررسی اجرای ماده 23 قانون برنامه پنجم با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش، علوم و دانشگاه فنی و حرفه ای، دیوان محاسبات و وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در دستور کار اعضای کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس قرار دارد. انتخاب یکی از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیته رسیدگی به معیشت فرهنگیان نیز در این کمیسیون انجام می‌شود.

*گزارش تفحص از بنیاد شهید روی میز کمیسیون اجتماعی

به گزارش ایسنا، کمیسیون اجتماعی مجلس نیز ادامه بررسی گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار خود دارد. ضمن اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان در این کمیسیون حضور می یابد.

لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون و لایحه تمدید مهلت آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار جلسات اعضای کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

نشست مشترک با مسئولان سازمان تامین اجتماعی و همچنین نشست دیگری با مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران نیز در دستورکار کمیسیون اجتماعی است.

*پاسخگویی طیب‌نیا در کمیسیون اقتصادی

انتخاب اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد سهام عدالت و سازمان منطقه آزاد اروند در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داد. همچنین جلسه با هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت بیمه کشور و نیز ستاد سوخت کشور تشکیل خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز برای پاسخ به سوالات هشت نفر از نمایندگان در کمیسیون اقتصادی حضور خواهد داشت.

*گزارش رییس بنیاد مسکن درباره وضعیت اعتبارات طرح‌های عمرانی در کمیسیون برنامه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز جهت ارائه گزارش عملکرد وضعیت اعتبارات طرح های عمرانی به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس می رود.

رسیدگی به طرح اصلاح ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده و اصلاحات بعدی آن، رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره به ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری و رسیدگی به ادامه گزارش آیین نامه اجرایی تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور در دستور کار اعضای کمیسیون برنامه و بودجه قرار دارد.

* ارائه گزارش میزان دریافت مالیات سیگار در سال های 92 و 93 در کمیسیون بهداشت

بر اساس این گزارش، مسئولان وزارت بهداشت نیز با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص حقوق و مزایای پزشکان غیر هیات علمی در واحدهای ستادی و بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گزارشی را ارائه خواهند کرد.

مسئولان وزارت بهداشت جهت ارائه گزارش بررسی راهکارهای اجرایی در خصوص امکان تغییر رشته دانشجویان علوم پایه در مقاطع بالاتر و چگونگی رفع معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان این دانشجویان، علت عدم صدور مجوز آزمایشگاه برای فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی و نیز بررسی راهکارهای رفع هم پوشانی در رشته های تخصصی به کمیسیون بهداشت مجلس می روند.

مسئولان وزارت اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در جلسه کمیسیون بهداشت، گزارشی درباره میزان دریافت مالیات سیگار در سال‌های 92 و 93 و پیش بینی میزان دریافتی در سال 94 و چگونگی هزینه کرد آن و همچنین بررسی میزان و نحوه پرداخت مالیات جامعه پزشکی گزارشی را ارائه خواهند کرد.

*بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

ادامه بررسی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس و طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستور کار کمیسیون شوراها و امور داخلی قرار دارند.

کمیسیون شوراها و امور داخلی همچنین ادامه بررسی طرح اصلاحی از مواد قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن را در دستور کار خود دارد.

*گزارش وزیر ارتباطات در عملکرد وزارت‌خانه در کمیسیون صنایع

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد عملکرد سال 1393 و برنامه های سال 94 این وزارتخانه گزارش می‌دهد.

همچنین مسئولان انجمن صنفی تولیدکنندگان ماکارونی در خصوص مشکلات انجمن مذکور در این کمیسیون گزارش می‌دهند.

بررسی لایحه حفاظت خاک نیز از دیگر دستورهای کاری این کمیسیون قرار دارد.

*انتخاب اعضای هیات رییسه طرح صیانت از عفاف و حجاب در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و قضایی

جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی با کمیسیون قضایی و حقوقی جهت انتخاب اعضای هیأت رئیسه طرح صیانت از عفاف و حجاب در کمیسیون فرهنگی مجلس انجام خواهد شد.

اعضای کمیسیون فرهنگی به ادامه بررسی طرح حمایت از مدیریت، احداث،‌ تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور (داده شده از شورای نگهبان) می پردازد.

انتخاب دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی به منظور عضویت در شورای فرهنگی عمومی کشور و معرفی به مجلس شورای اسلامی در دستورکار این کمیسیون قرار دارد.

*پاسخگویی وزیر دادگستری در جلسه کمیسیون قضایی

به گزارش ایسنا،‌ وزیر دادگستری برای پاسخ به سوال نماینده قروه و نماینده خمین به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می رود.

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم و طرح حمایت از مالکیت صنعتی نیز در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود.

کارگروه تخصصی حقوق جزا این کمیسیون به بررسی لایحه پلیس قضایی، کارگروه تخصصی حقوق عمومی به بررسی لایحه حمایت از مالکیت صنعتی و کارگروه تخصصی حقوق خصوصی نیز به بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

*در جلسه کمیسیون کشاورزی وزیر نیرو به سئوالات 13 نفر از نمایندگان پاسخ می‌دهد

وزیر نیرو برای پاسخ به سوالات 13 نفر از نمایندگان در جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی حاضر می‌شود.

کارگروه منتخب در مورد تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی نیز گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

علت واردات غیر ضروری و بی رویه اجداد جوجه‌های یک روزه و عدم توجه و سرمایه گذاری در مرکز مرغ لاین کشور در کارگروه منتخب بررسی می‌شود.

هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گزارش خود را جمع بندی می‌کنند.

ادامه بررسی مباحث مربوط به ساختار اداری مجلس نیز در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور معاونان و مسئولان مربوطه این وزارتخانه به منظور ارائه گزارش عملکرد و برنامه های آتی در جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی حضور می یابند.

ادامه رسیدگی به طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی- تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آن‌ها در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی بررسی می‌شود.

انتهای پیام

کد N861436

وبگردی