آفتاب

آمریکا اظهارات اخیر سفیر اسرائیل را نادرست خواند

آمریکا اظهارات اخیر سفیر اسرائیل را نادرست خواند

یک مقام ارشد آمریکایی اظهار اخیر سفیر سابق رژیم صهیونیستی مبنی بر کنار گذاشته شدن این رژیم از سوی دولت واشنگتن را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل اورن، سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا هفته گذشته طی اظهاراتی مدعی شد، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اصول اساسی خط مشی روابط بین آمریکا – اسرائیل را زیر پا گذاشته است.

اورن که طی سال‌های 2009 تا 2013 سفیر اسرائیل در واشنگتن بود، اعلام کرد که اسرائیل در موارد بسیاری اشتباه کرده اما هیچ یک از رهبران به تنهایی مسوول این اشتباهات نیستند بلکه فقط یکی از آنها به عمد دست به اشتباه زده!

اورن طی یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال در این باره گفته بود: از زمانی که اوباما به عنوان رییس جمهور آمریکا کار خود را آغاز کرد به فعالیت در جهت دفاع از مساله فلسطین و دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران پرداخت. چنین سیاست‌هایی وی را با هر رهبری در اسرائیل درگیر می‌کند.

در واکنش به این اظهارات جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: با توجه به سمت اورن به عنوان سفیر وی اطلاعات محدودی از بسیاری از گفت‌وگوهای خصوصی و غیرعلنی و حتی تعمدهایی که ادعا می‌کند، دارد.

کربی ادامه داد: جان کری، وزیر خارجه آمریکا معتقد است که اظهارات اورن به ویژه درباره رهبری اوباما در روابط آمریکا – اسرائیل به شدت اشتباه و نادرست است و بازتاب دهنده وقایعی نیست که واقعا در گذشته رخ داده است.

اورن در اظهارات خود اشاره کرده بود که اوباما در اولین دیدار خود با بنیامین نتانیاهو در مه 2009 به شدت درخواست داشته تا اسرائیل شهرک‌سازی‌های خود را متوقف و راه‌حل دو کشوری را قبول کند.

تنها یک هفته بعد، اوباما برای بازدید از کشورهای اسلامی به خاورمیانه سفر کرد اما در اسرائیل توقفی نداشت.

اورن در ادامه نوشته خود خاطرنشان کرده بود: خیانت اصلی به اصول اساسی روابط بین واشنگتن – تل‌آویو مذاکرات محرمانه مقامات آمریکایی با ایران بوده است.

انتهای پیام

کد N861434

وبگردی