آفتاب
اخبار امنیتی عراق؛

۱۰۰۰ داوطلب عشایری در جنگ با داعش/آماری از عملیات پاکسازی دیالی

۱۰۰۰ داوطلب عشایری در جنگ با داعش/آماری از عملیات پاکسازی دیالی

مشارکت عشایر غرب عراق درجنگ با داعش،آماری از تروریست هایی خارجی و عربی به هلاکت رسیده درجریان عملیات پاکسازی دیالی در چندی قبل از مهمترین اخبار امنیتی عراق محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه، عید عماش عضو شورای استان الانبار عراق اعلام کرد: ۱۰۰۰ نفر از عشایر الانبار برای عملیات آزادی این استان داوطلب شده اند و به نیروی مردمی در پایگاه الحبانیه در سی کیلومتری شرق الرمادی رسیده اند.

وی افزود: این تعداد در عملیات آزاد سازی و حفظ اراضی که آزاد می شوند مشارکت خواهند کرد.

عماش تاکید کرد: این افراد تحت آموزش های ویژه ای درباره جنگ شهری و شیوه های جنگ مدرن قرار می گیرند و دوره آموزشی آنها ۳۰ روزه خواهد بود.

آماری از عملیات دیالی

از سوی دیگر عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله اعلام کرد: در جریان عملیات آزاد سازی دیالی بیش از صد تروریست خارجی که بیشتر آنها را اتباع اروپایی و آسیایی تشکیل می دادند کشته شدند.

وی افزود: در جریان عملیات پاکسازی دیالی همچنین ۲۰۰ عامل انتحاری از اتباع کشورهای عربی به هلاکت رسیده اند.در جریان این عملیات، داعش بیش از ۴۰ عملیات انتحاری علیه نیروهای امنیتی و مردمی انجام داد که ناکام ماند.

زخمی شدن سه غیر نظامی در انفجار بمب در کاظمین

سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: انفجاری که روز گذشته در کاظمین رخ داد بر اثر انفجار بمبی بود که در زیر خودرو شخصی درنزدیکی میدان جده به سمت منطقه الشعله کار گذاشته شده بود که بر اثر آن سه غیر نظامی زخمی شدند.

کد N861412

وبگردی