آفتاب

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا: در حال بررسی آینده سوریه هستیم

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا: در حال بررسی آینده سوریه هستیم

ایسنا نوشت:

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد، این کشور و متحدانش در حال بررسی احتمال کاهش تمرکز دولت سوریه بر دفاع از مناطق کمتری در این کشور در پی افزایش فشارهای نظامی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک آمریکا در جلسه اخیر کنگره گفت، طی سفر هفته اخیرش به اسرائیل درباره احتمال سقوط و یا کناره‌گیری اسد بحث و تبادل نظر کرده است.

دمپسی در این باره ادعا کرد: در کل این عقیده وجود دارد که در آینده نزدیک به احتمال زیاد دولت سوریه قدرت دفاعی خود را از دست می‌دهد و تنها به دفاع از شیعیان علوی و برخی واقعیت‌های دیگر آن می‌پردازد.

به گفته وی براساس این سناریو اسد عملا سایر مناطق سوریه را بدون دولت رها می‌کند یا به نحوی آنها را اداره خواهد کرد که در کوتاه مدت برای منطقه مثبت نخواهد بود.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا سپس بدون ارائه جزییات خاطرنشان کرد: ما و شرکایمان در حال بررسی آینده نزدیک و شرایطی هستیم که پیش خواهد آمد.

کارتر و دمپسی در این اظهارات خود اعلام کردند، تاکنون با چالش‌های زیادی برای جذب مخالفان سوری برای برنامه‌های تجهیز و آموزش جهت مقابله با گروه تروریستی داعش مواجه بوده‌اند و آموزش این مخالفان از سوی آمریکا با هدف مقابله با دولت بشار اسد نیست.

وزیر دفاع آمریکا در این باره عنوان کرد: ما مجموعه‌های آموزشی بسیاری داریم تا جایی که در حال حاضر مربیان کافی برای پر کردن این مجموعه‌ها را نداریم!

دمپسی نیز در این باره خاطرنشان کرد: این برنامه آموزشی که به گفته مقامات محلی آن در اردن و ترکیه است به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و برای توقف و پشیمانی درباره آن بسیار زود است.

5252

کد N861382

وبگردی