آفتاب
ایندیپندنت:

تداوم حملات سعودی ها تلاش های صلح در خاورمیانه را از بین می برد

تداوم حملات سعودی ها تلاش های صلح در خاورمیانه را از بین می برد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تداوم تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن را موجب از بین رفتن صلح، آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه قلمداد کرده است.

به نقل از خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تداوم تهاجم نظامی عربستان سعودی به یمن را موجب از بین رفتن صلح، آرامش و ثبات در منطقه خاورمیانه می داند.

تا چندی پیش همگان بر این باور بودند که با حلول ماه مبارک رمضان، حملات هوایی عربستان سعودی به یمن متوقف شده و چشم انداز برقراری صلح و آرامش در یمن پدیدار خواهد شد.

این روزنامه انگلیسی ادامه داد: برگزاری مذاکرات با هدف صلح در یمن بر این امیدواری افزود تا اینکه گفت و گو ها در سایه ادامه بحران در یمن نتیجه مطلوبی را تا کنون شاهد نبوده است. تهاجم هوایی عربستان با هدف حمایت از ادعاهای رییس جمهور پیشین و فراری یمن تنها در حوزه کشتار غیرنظامیان موثر بوده است؛ تا جاییکه در آخرین نمونه، کاروانی از مردم که درحال فرار از صحنه درگیری ها در عدن بودند توسط نیروی هوایی ارتش سعودی هدف قرار گرفت و بر اثر آن ۳۱ نفر از افراد غیرنظامی جان خود را ازدست دادند.

این روزنامه به نقل از دیده بان حقوق بشر، بیشتر رنج های این تهاجم را متوجه زنان و کودکان دانسته است. حملات عربستان و تخریب زیرساخت های یمن مانند آب آشامیدنی مردم نه تنها یک فاجعه انسانی در یمن را به وجود آورده است، بلکه تداوم آن خطرات زیادی را نیز متوجه کشور آغاز کننده این تهاجم خواهد نمود؛ چرا که در آینده شاهد اقدامات دفاعی بیشتری از سوی مبارزان در یمن علیه نیروهای سعودی به ویژه در مرز با عربستان خواهیم بود.

در گزارش این روزنامه به خطرهای حمایت غرب از عربستان برای تداوم این جنگ اشاره شده و می افزاید: هیچ کس در سراسر عالم نیست که نداند عربستان هیچ یک از اَشکال لیبرال دمکوکراسی را قبول ندارد؛ با منتقدان خود با ضربات شلاق و با زنان و اقلیت ها در کشور چگونه رفتار می کند. لذا ادامه حمایت از این کشور چشم انداز نامطلوبی را برای حامیان غربی آن درپی خواهد داشت.

ایندیپندنت در پایان می نویسد: دخالت عربستان سعودی در عراق، سوریه، بحرین و اینک در یمن که غالباً با توجیه تقابل سنی در برابر شیعه انجام می شود، این کشور را به سوی فروپاشی خواهد کشاند.

کد N861344

وبگردی