آفتاب

توافق اعضای اتحادیه اروپا بر سر ادامه تحریم‌ها علیه روسیه

توافق اعضای اتحادیه اروپا بر سر ادامه تحریم‌ها علیه روسیه

اتحادیه اروپا درصدد تمدید تحریم‌ها علیه روسیه است. گفته می‌شود که احتمال تشدید تحریم‌ها وجود دارد. وزیران خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه قرار است برای برقراری آتش‌بس در شرق اوکراین با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از دویچه وله، سفیران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل بر سر ادامه تحریم‌ها علیه روسیه تا پایان ژانویه ۲۰۱۶ به توافق رسیدند.

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه آلمان قرار است که در نشست آتی شورای اتحادیه اروپا این توافق "بدون بحث" به تصویب رسد.

مسئولان اتحادیه اروپا نیز ضمن تایید این خبر گفتند که تصویب این توافقات "به‌زودی" صورت خواهد گرفت.

قرار است اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تحریم‌های خود علیه روسیه را بر اساس گزارشی تنظیم کند که پیرامون تحقق مفاد قرارداد مینسک به این اتحادیه ارائه خواهد شد.

به گفته مسئولان اتحادیه اروپا، تحریم‌های جدید می‌توانند حتی "شدیدتر" از تحریم‌های کنونی باشند.

اتحادیه اروپا تا کنون افرادی را که مسئولان ادامه بحران در اوکراین می‌داند روی فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. این افراد اجازه سفر به کشورهای اروپایی را ندارند و دارایی‌های آنان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بلوکه شده‌اند.

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امورخارجه آلمان در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در روز چهارشنبه (۱۷ ژوئن) درباره ضرورت خاتمه درگیری‌های نظامی در شرق اوکراین گفت‌وگو کرد. وزیران خارجه دو کشور درباره خطر گسترش درگیری‌های اخیر در شرق اوکراین هشدار دادند.

در هفته آینده قرار است وزیران خارجه آلمان، اوکراین، فرانسه و روسیه بار دیگر درباره اوضاع اوکراین رایزنی کنند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، محور اصلی دیدار آتی اجرایی کردن مفاد قرارداد مینسک برای برقراری آتش‌بسی پایدار است.

مقامات ارشد ۴ کشور آلمان، فرانسه، اوکراین و روسیه تا کنون بارها برای حل بحران اوکراین و کاهش درگیری‌ها با یکدیگر دیدار داشته‌اند، اما هنوز بر سر راهکاری که امکان برون‌رفت از بحران کنونی را تضمین کند، به توافق نرسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N861252

وبگردی