آفتاب

نامه ۴۵ کهنه سرباز آمریکایی برای توقف عملیات پهپادها

نامه ۴۵ کهنه سرباز آمریکایی برای توقف عملیات پهپادها

۴۵ کهنه سرباز آمریکایی با امضای نامه ای خواستار کنار گذاشتن آنها از کنترل پهپادهای ارتش شده و اعلام کردند دیگر در عملیات تهاجمی و کشنده این هواپیماها شرکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، این نامه در حالی منتشر شده است که عملیات جنجال برانگیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به ویژه در کشورهای خارجی از جمله افغانستان و پاکستان باعث شده تا علاوه بر ضربه زدن به شبکه های تروریستی، شهروندان بی گناه نیز کشته شوند.

در بخشی از نامه این ۴۵ کهنه سرباز آمریکایی آمده است: دست کم جان ۶ هزار نفر ناعادلانه در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در افغانستان، پاکستان، یمن، سومالی، عراق، فیلیپین، لیبی و سوریه گرفته شده است. این حملات همچنین اصول ما و قوانین بین المللی و حقوق بشر را زیر پا می گذارند.

پایگاه اینترنتی knowdrones.com  که نامه این ۴۵ کهنه سرباز را منتشر کرده، قصد دارد در بیرون پایگاه های نظامی که از آنها عملیات هواپیماهای بدون سرنشین برنامه ریزی و هدایت می شود، اقدام به پخش این نامه کند.

در میان افراد امضا کننده این نامه، ژنرال بازنشسته «آن رایت» حضور دارد که در سال ۲۰۰۳ برای مخالفت با جنگ عراق از سمت خود استعفا کرد. رایت پیش از آن نیز در چند کشور به عنوان دیپلمات فعالیت کرده بود.

پایگاه knowdrones.com گروهی است که با هدف کسب حمایت برای ممنوعیت بین المللی تسلیح هواپیماهای بدون سرنشین فعالیت می کند.

در سال های اخیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در خاک کشورهای مختلف به بهانه هدف قرار دادن تروریست ها، با انتقادهای بسیاری روبه رو بوده زیرا که بسیاری از این حملات عمدتا منجر به کشته شدن شهروندان عادی و غیرنظامیان شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861127

وبگردی