آفتاب

سوریه و مبارزه با داعش محور گفتگوی پوتین و وزیر دفاع عربستان

سوریه و مبارزه با داعش محور گفتگوی پوتین و وزیر دفاع عربستان

یک مشاور کاخ کرملین گفت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان دیدار می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، یوری اوشاکوف مشاور ارشد پوتین عنوان کرد: محمد بن سلمان و پوتین در حاشیه کنفرانس اقتصادی بین المللی در شهر سن پترزبورگ دیدار و در مورد روابط میان مسکو و ریاض بحث و گفتگو خواهند کرد.

قرار است طرفین در دیدار خود جنگ سوریه و مبارزه با داعش و نیز روابط اقتصادی میان مسکو و ریاض را مورد بحث و بررسی قرار دهند. مشاور ارشد پوتین تصریح کرد: این دیدار بدون تردید برای منافع دو کشور مفید است و منجر به تقویت روابط طرفین خواهد شد، روابطی که از سال ها پیش به خاطر اختلاف در مورد جنگ سوریه متشنج بود.

اوشاکوف یادآور شد: معلوم نیست که طرفین در مورد قیمت نفت نیز گفتگو بکنند یا نه، با این حال با توجه به اینکه عربستان بزرگترین تولید کننده جهان است این یک موضوع حیاتی برای مسکو به شمار می رود.

طبق اعلام کاخ کرملین، روسیه و عربستان در حاشیه کنفرانس اقتصادی سن پترزبورگ توافقنامه هایی را امضا خواهند کرد. گفتنی است محمد بن سلمان امروز از نمایشگاه نظامی در نزدیکی مسکو بازدید کرد، وی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات روسیه عازم مسکو شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861100

وبگردی