آفتاب

قدردانی مائورر از عمان به خاطر کمک به تسهیل کمک رسانی به یمن

قدردانی مائورر از عمان به خاطر کمک به تسهیل کمک رسانی به یمن

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ از پادشاه و دولت عمان به خاطر این که روند ارائه­ کمک­های این سازمان به مردم نیازمند یمن را تسهیل کرده­اند قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته­ بین­المللی صلیب سرخ در کویت، «پیتر مائورر» ریاست کمیته­ بین­المللی صلیب سرخ، از همگان خواست تا نسبت به نیازهای غیرنظامیان صدمه دیده از درگیری های مستمر در یمن واکنش نشان دهند.

مائورر طی دیداری رسمی از کشور عمان با «یوسف بن علوی بن عبدالله» وزیر خارجه­ این کشور ملاقات کرد تا مراتب قدردانی سازمان متبوع خود را به دلیل پشتیبانی ارزشمند این کشور برای تأسیس یک دفتر نمایندگی در مسقط و یک پایگاه لجستیکی در صلاله، به حضور پادشاه عمان و دولت این کشور ابلاغ کند. وی همچنین در این دیدار مسائل منطقه­ای از جمله تحولات یمن و راه­های افزایش همکاری بین کمیته­ بین­المللی صلیب سرخ و دولت عمان را  بررسی کرد. مائورر گفت: درگیری مسلحانه و دیگر شکل­های خشونت، خسارات بیش از حدی چه در یمن و چه در دیگر مناطق به غیرنظامیان وارد می­کند،.

بر این اساس کمیته­ بین­المللی صلیب سرخ سعی دارد تا حد امکان به کسانی که بیشترین صدمات را متحمل شده­اند کمک نماید. به همین دلیل از پادشاه و دولت عمان به خاطر این که روند ارائه­ کمک­های این سازمان به مردم نیازمند یمن را تسهیل کرده­اند قدردانی می کند.

مائورر همچنین با علی ابراهیم الرئیسی رئیس اجرایی سازمان خیریه­ عمان دیدار کرد تا به منظور افزایش عملیات بشردوستانه­ کمیته­ بین­المللی صلیب سرخ در بخش­های بحران­زده­ مختلف در یمن، مسائل مربوط به هماهنگی را بحث و بررسی کند.

گفتنی است پایگاه لجستیکی کمیته­ بین­المللی صلیب سرخ در صلاله به عنوان محل ترانزیت کمک­های بشردوستانه به یمن چه کمیته­ی بین­المللی صلیب سرخ آنها را تدارک دیده باشد و چه دیگر جمعیت­های ملی صلیب سرخ و هلال احمر به کار خواهد رفت. امید می­رود که این امر بر سرعت عملیات کمیته­ بین المللی صلیب سرخ بیافزاید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']     
کد N861099

وبگردی