آفتاب

آزمایش موفقیت‌آمیز راکت‌انداز جدید بلاروس در چین

آزمایش موفقیت‌آمیز راکت‌انداز جدید بلاروس در چین

رئیس کمیته دولتی صنعت نظامی بلاروس در گزارشی به رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، یک سیستم پرتاب راکت چندگانه بلاروس موسوم به راکت‌انداز "پولونز" با موفقیت در چین آزمایش شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، در پی اعلام این خبر، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در پیامی گفت: من از جمهوری خلق چین و رهبری آن برای حمایت‌هایشان قدردانی می‌کنم.

لوکاشنکو تاکید کرد که شرایط جهانی آرام‌تر نشده است و فعالیت‌های ناتو در مرزهای روسیه و بلاروس به سطح هشدار دهنده‌ای رسیده است.

وی افزود: فعالیت‌های آنها به صورت دائمی درآمده است و ما چنین فعالیت‌هایی را نگران کننده می‌دانیم. بلاروس جنبه تبلیغاتی‌ای که در پشت اقدامات ناتو است،‌ به خوبی درک می‌کند. لازم است که همواره حاضر و آماده باشیم و ما همواره بر این نکته تاکید کرده‌ایم.

سرگئی گورولیف، رئیس کمیته دولتی صنعت نظامی بلاروس در گزارش خود به لوکاشنکو گفت که کارشناسان بلاروسی به صورت کامل وظایف خود را انجام داده‌اند.

وی گفت: ارتش بلاروس سلاح و تسلیحات مناسبی دریافت خواهد کرد که به صورت چشمگیری پتانسیل رزمی و دفاعی کشور را ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام

کد N861035

وبگردی