آفتاب

کرملین: ناتو ما را مجبور به اتخاذ تدابیر دفاعی کرد

کرملین: ناتو ما را مجبور به اتخاذ تدابیر دفاعی کرد

روسیه امروز(چهارشنبه) ناتو را متهم به دست درازی کردن به مرزهایش و تلاش برای تغییر توازن راهبردی قدرت کرده و گفت، این رویکرد ناتو مسکو را مجبور کرده اقداماتی به منظور حفاظت از منافع و امنیت خود اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در اظهاراتی تاکید کرد که روسیه در مواجهه با اقدامات ناتو مجبور به اتخاذ اقداماتی به منظور محافظت از خود شده است.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شدند که روسیه و غرب یکدیگر را متهم کردند که امنیت جهانی را به خطر انداخته‌اند. جنگ لفظی اخیر میان مقامات روسیه و غرب به تنش‌هایی که میان دو کشور بر سر بحران اوکراین به وجود آمد، اضافه کرده است.

پسکوف خطاب به خبرنگاران گفت: این روسیه نیست که به مرزهای یک کشور دیگر نزدیک می شود. بلکه این زیرساختهای نظامی ناتو هستند که در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه هستند.

وی افزود: همه این مسائل است که روسیه را مجبور می‌کند تدابیری به منظور حراست از منافع و امنیت خود اتخاذ کند.

پسکوف همچنین تاکید کرد، غرب هر چه بیشتر رو به لفاظی‌های غیرسازنده و تقابلی به سبک جنگ سرد می‌آورد در حالی که روسیه هرگز خواهان ستیز با ناتو نبوده است.

این اظهارات در حالی مطرح شدند که امروز همچنین مشاور سیاست خارجی ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز گفت که مسکو وارد رقابت تسلیحاتی با غرب نخواهد شد زیرا این کار به اقتصاد روسیه آسیب خواهد زد.

یوری اوشاکوف گفت: روسیه وارد یک رقابت تسلیحاتی نمی‌شود. روسیه تلاش دارد تا به روش‌هایی به برخی تهدیدات واکنش نشان دهد اما بیشتر از این کاری انجام نخواهد داد. ما وارد هیچ گونه رقابت تسلیحاتی نمی‌شویم زیرا این کار به قابلیت‌های ما در حوزه اقتصاد آسیب خواهد زد.

انتهای پیام

کد N861033

وبگردی