آفتاب

افتتاح نمایشگاه آثار هنری معاصر ایران و ترکیه

افتتاح نمایشگاه آثار هنری معاصر ایران و ترکیه

نمایشگاه بین‌المللی آثار هنری معاصر ایران و ترکیه در آنکارا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا بیکدلی - سفیر ایران در آنکارا - در افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به این‌که منابع الهام فرهنگی ایران و ترکیه مشترک است، گفت: متاسفانه شناخت ما از فرهنگ و هنر یکدیگر به اندازه مطلوب نیست. امیدواریم برگزاری چنین نمایشگاه و فعالیت‌های فرهنگی مشترک، قدم مهمی برای آشنایی فرهنگ و هنر دو کشور شود.

او از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر و ادب ایرانی خواست تا با سفر به ایران از نزدیک با فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شوند.

بیش از 200 اثر از هنرمندان برجسته کشور در این نمایشگاه ارائه شده است. این نمایشگاه به مدت دو هفته برای بازدید علاقه‌مندان در شهرداری منطقه چانکایای آنکارا برپا خواهد بود.

نافذ کایا - معاون شهرداری چانکایا - نیز در این مراسم گفت: این شهرداری مفتخر است که میزبان آثار مفاخر یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌های جهان است و تسهیلات لازم را برای برگزاری این نمایشگاه بزرگ فراهم آورده است.

دکتر آلابی کاراوغلی، استاد دانشگاه و رییس دانشکده هنرهای معاصر دانشگاه کاراتکین و عضو کمیته اجرایی نمایشگاه، نیز ایران را مهد فرهنگ و هنر دانست و گفت: با برگزاری چنین نمایشگاهی، گامی کوچک ولی مهمی در جهت نزدیک‌سازی همکاری‌های فرهنگی و هنری دو کشور و معرفی آثار و استعدادهای هنرمندان ایرانی در ترکیه برداشته شد.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری بین‌المللی ایران و ترکیه را از ایران، امیر افشانی و از ترکیه، دکتر آلابی کاراوغلی با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا سازمان‌دهی کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N861003

وبگردی