آفتاب

رئیس قوه قضاییه: مردم استحقاق تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت معیشتی، فرهنگی و اجتماعی را دارند

رئیس قوه قضاییه: مردم استحقاق تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت معیشتی، فرهنگی و اجتماعی را دارند

رئیس قوه قضاییه حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهدا در تهران را نشانه پیوند عمیق مردم با ارزش ها و آرمان های انقلاب و موجب ناامیدی دشمنان و خط بطلانی بر توهم مربوط به جدایی مردم از انقلاب و ارزش های معنوی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اعلام مراتب سپاس خود از حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم در مراسم استقبال و تشییع شهدای غواص گفت: استقبال و تشییع باشکوه و تحسین برانگیز شهدا رابطه عمیق مردم را با ارواح طیبه شهدا، آرمان های انقلاب و تمام کسانی که در راه خدا و برای انقلاب گام برمی دارند و هزینه می کنند به خوبی نشان داد.

پیوند معنوی مردم با شهدا

رئیس قوه قضاییه با تأکید براینکه با توجه به نص قرآن مجید شهدا زنده و حاضرند، برکت خون شهیدان و حضور باطنی آنان موجب توجه مردم و حضور باشکوه آنان در مراسم تشییع و تجلیل از آنان دانست و افزود: شهدا همانطور که در ایام حیات در دنيا در راه خدا گام برداشته اند و در راه رضای او عمل کردند در زمان ممات جسمانی نیز قلوب مومنین را به حضور و توجه جلب می کنند و بر همین اساس است که مردم با وجود گرماي شديد اين چنین به صحنه می آیند و فضایی معنوی و عمیق پدید می آورند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه حضور مردم در مراسم تشییع شهدا پیوند معنوی و عمیق مردم با شهیدان، راه امام و انقلاب و راه خدا را نشان داد تأکید کرد: پیام حضور مردم در این مراسم این است که دوستان و دشمنان باید از قوام و دوام جمهوری اسلامی ایران و پایمردی مردم در راه امام و شهدا درس عبرت بگیرند و بدانند که این نظام اساسش بر ارزش های الهی استوار است.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: معاندان این نظام و کسانی که به خیال خام خود خواب هایی برای این کشور می بینند باید بدانند که ملت ایران بر سر آرمان های خود ایستاده اند، معنویت راه اساسی و همیشگی این ملت است و مردم ما همه امور زندگی را در پرتو خدا می بینند.

آیت الله آملی لاریجانی اختصاص هزینه های هنگفت و برنامه ریزی هدفمند دشمنان ایران برای جدایی مردم از نظام و جدایی آنان از ارزش های دینی و معنوی را تلاش هایی بیهوده و بی نتیجه توصیف کرد و گفت: تلاش دشمنان ایران اسلامی برای جداسازی مردم از ارزش های معنوی و دینی و فاصله گرفتن آنان با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی نتیجه معکوس دارد و موجب پیوند عمیق تر مردم با این ارزش ها و آرمان ها شده و می شود.

مردم ایران لایق بهترین خدمات

رئیس قوه قضاییه با تأکید براینکه «مردم همیشه در صحنه ایران لایق بهترین خدمات هستند» گفت: مردم استحقاق هرگونه تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی، فرهنگی و اجتماعی را دارند و این باید در حافظه تمام مسئولان باقی بماند که به واسطه حضور این مردم است که مسئولان در مناصبشان قرار دارند و خدمت به مردم را باید در تمام مسیر سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار دهند و از امور جناحی و گروهی و هواهاي نفساني بپرهيزند.

عبودیت خدا بالاترین رزق الهی

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی توفیق معنوی تمام مومنان در این ماه مبارک گفت: ماه مبارک رمضان می طلبد که همه ما به آنچه این ماه را به ماه ضیافت الهی تبدیل کرده توجه کنیم و با حضور قلب و توجه خالصانه در ضیافت خداوند که در واقع متناسب با خود خداوند است حضور یابیم و رزق حقیقی را که همان معرفت و عبودیت خداوند است کسب کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی دستیابی به رزق مادی را پایین ترین سطح رزق الهی دانست و با اشاره به اینکه اولیاء و انبیای الهی به دنبال رزق حقیقی و برتر یعنی همان عبودیت خالصانه پروردگار هستند گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای رهایی از غفلت ها و کسب رضایت الهی است.

 آيت الله آملي لاريجاني اظهار كرد: بر اساس آنچه گفته شد از همه مردم عزيز كشورمان مي‌خواهم كه بر حسب دستور پيامبر اكرم (ص) حرمت اين ماه را نگاه دارند و هر شخصي به فراخور حال خويش شئونات اين ماه را رعايت كند كه اين وسيله‌اي است براي استفاده بيشتر از فيوضات اين ماه عزيز. جوانان ما توجه كنند كه پاره‌اي رفتارها با حرمت اين ماه سازگار نيست و همينطور بانوان گرامي توجه داشته باشند كه با حفظ عفاف و حجاب خويش راهي به سوي حق متعال براي خود باز مي‌كنند و در هر حال بايد از خداوند متعال توفيق عبادت طلب كرد.

در ادامه این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت آمار وارده و مختومه پرونده ها به قوه قضاییه از سوی معاونان و روسای مراکز وابسته ارائه شد و راهکارهای تسریع در رسیدگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۴۷۴۷

کد N860938

وبگردی