آفتاب

برنامه‌های ستاد اقامه نماز در ایام ماه مبارک رمضان

برنامه‌های ستاد اقامه نماز در ایام ماه مبارک رمضان

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز برنامه‌های این ستاد برای استفاده از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز برنامه‌های این ستاد برای استفاده از ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

منصور سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ با تبریک حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به برنامه‌هایی که ستاد اقامه نماز در این ایام دارد،‌ اظهار کرد: از جمله برنامه‌های ستاد اقامه نماز اعزام مبلغ به برخی از مراکز تجمعی خاص است و اولویت ما اعزام مبلغ به سراسر کشور و مراکزی همچون مساجد، بازارها و بیمارستان‌هاست که ان‌شاءالله مبلغین و کارشناسان به عنوان مبلغ نماز در خدمت مردم هستند و به ترویج احکام و آداب نماز می‌پردازند.

وی تصریح کرد: برنامه بعدی که ستاد اقامه نماز دارد برگزاری مسابقه سراسری «نماز در کلام نور» است که همگان می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و این مسابق از دهم ماه مبارک رمضان با اطلاع رسانی که از طریق ستاد صورت می‌گیرد آغاز می‌شود و هدف ما از برگزاری این مسابقه تدبر در آیات الهی نماز در قرآن است تا مردم در این ایام بتوانند در ماهی که بهار قرآن نام گرفته است بهره بیشتری از آیات الهی ببرند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها برگزاری مسابقه تلویزیونی مربوط به نماز است که با همکاران و دوستان در صدا و سیما قرار است این مسابقه بر روی آنتن برود و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ان‌شاءالله در هفته دوم ماه مبارک رمضان این مسابقه را آغاز کنیم.

سرگزی تاکید کرد:‌ هدف ما از اعزام مبلغ به مراکزی همچون بازار این است که بازاریان راحت‌تر بتوانند به کارشناسان علوم دینی دسترسی داشته باشند و درصدد این هستیم که بتوانیم در مراکز مختلف اقتصادی به ترویج نماز اول وقت کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما مبلغین را به بیمارستان‌ها اعزام می‌کنیم و آن‌ها هم در ساعات خاص به این مراکز درمانی مراجعه می‌کنند چراکه بیمارانی هستند که به دلیل عارضه‌ای که دارند شاید برای نماز خواندن مشکلی داشته باشند و با حضور مبلغین ما آن‌ها می‌توانند سوالات شرعی خود را از آن‌ها بپرسند و اگر چنانچه مشکلاتی برای خواندن نماز داشته باشند رفع شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ستاد اقامه نماز در ادامه عنوان کرد: ستاد اقامه نماز برای سال 94 نیز برنامه‌هایی دارد، یکی از برنامه‌های ما رونق بخشی نمازهای صبح در دو هزار مسجد است که بنا داریم از همین ماه رمضان احیای نماز صبح را در مساجد آغاز کنیم. اعتقاد ما این است که ما هر چه داریم از خداست و باید هر چه در توان داریم برای خدمت به او خرج کنیم و ان‌شاءالله ستاد اقامه نماز بتواند در این راستا و ترویج و اشاعه فرهنگ نماز گام‌هایی بردارد.

انتهای پیام

کد N860896

وبگردی