آفتاب

تحولات عراق محور دیدار سلیم جبوری با بان کی مون در نیویورک

تحولات عراق محور دیدار سلیم جبوری با بان کی مون در نیویورک

رئیس پارلمان عراق در پایان سفر خود به آمریکا با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار و با وی در خصوص تحولات اوضاع عراق به ویژه جنگ با داعش بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق سفر خود به آمریکا را با برگزاری نشست گسترده‌ای با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورک پایان داد.

در این نشست جبوری به بان کی مون گفت که تحولات اخیر به ویژه پس از ورود داعش به بخش‌های مهمی از استان الانبار خطرناک است اما عراق آماده مقابله با داعش است.

وی افزود: به رغم فداکاری‌های ارتش، عشایر، نیروهای مردمی و پیشمرگ‌ها عراق به حمایت بین‌المللی نیاز دارد تا نه تنها از خود بلکه از تمامی بشریت حمایت کند.

دو طرف در این دیدار توافق کردند که تصویب قانون عفو عمومی توسط کابینه عراق گامی درست و اشاره‌ای به متعهد بودن دولت حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و تضمین حقوق عراقی‌ها بدون مستثنی کردن یکی از آن‌هاست.

جبوری و دبیرکل سازمان ملل در این نشست در خصوص مساله آوارگان عراقی و اهمیت کمک به آنها جهت ممانعت از تبدیل شدنشان به ابزاری در دست داعش بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

کد N860820

وبگردی